Marketing

Jsou inovace cestou k úspěšnému roku 2009?

Nejdřív malou rozcvičku: myslíte si, že Evian v designu od Jean Paul Gaultiera je cestou, jak navýšit prodej?

Inovace je princip, jehož uplatnění je vhodné kdykoli. Když byznys roste, rozšiřuje portfolio. V době krize pak pomáhá najít niche trhu, nové zákazníky a ukázat, že jsme životaschopní. Ale jako u všeho je nutné ji správně nasměrovat.

Předpokládáme-li, že rok 2009 se ponese v duchu finanční krize, pak můžeme očekávat, že spotřebitelé přestanou konzumovat okázalý luxus, ale naopak si budou více dopřávat drobná potěšení. Nebudou tolik utrácet za sebe, ale budou se spíše orientovat na rodinu. A protože si zvykli na určitou úroveň pohodlí a luxusu, budou ji vyžadovat – za cenu, kterou si mohou dovolit zaplatit.

Proto se rozhlédněte kolem – možností, jak vylepšit váš produkt nebo službu, je mnoho. Slevy jsou to poslední, po čem byste měli sáhnout. Vezměte si například rukavice, které mají na konečkách prstů pevné body, které usnadní zacházení s telefonem ( www.dotsgloves.com). Nebo krém Estée Lauder Super Flight Creme Continuous Hydration for Face and for Eyes pro ty, kteří často létají a pleť mají dehydrovanou změnami biorytmu a neustálým pobytem v silně klimatizovaných místnostech. Přehršel nápadů pro inspiraci najdete zde: www.trendwatching.com/trends/offon.htm

Inovace se ale nemusí týkat jen výrobku. Co vaše cílová skupina? Média? Styl komunikace? Spolupracovníci a dodavatelé? Není třeba vypisovat tendry, stačí se zeptat, zda by byli schopni vyrobit a dodat to, co jste si vymysleli. A místo oslovování stále stejným stylem a přizpůsobování se CS si novou vytvořte. Ano, chce to silné sebevědomí a jistotu proklatě nízko u pasu.

A znovu se podívejte na své plány a dopřejte si určitou míru volnosti, kterou inovace potřebují. Nespoléhejte se plně na výsledky, testování a grafy z minulých roků. Protože tehdy byla situace jiná.

Čtěte také