banner_left
Internet

V dubnu se zvýšil zájem o přehrání multimediálního obsahu

Počet zahájených přehrání multimediálního obsahu na webech zapojených do výzkumu NetMonitor se v dubnu zvýšil o více než 6 milionů. Přitom rostl počet zhlédnutých videí jak v bulvárních magazínech, tak na zpravodajských webech. Počet uživatelů multimediálního obsahu se ve čtvrtém měsíci letošního roku zvýšil o více než 40 tisíc. Průměrný čas, který uživatelé denně strávili prohlížením on-line videí, vzrostl meziměsíčně o 13 minut na 1 hodinu a 3 minuty.

Hlavní ukazatele návštěvnosti internetu
Počet reálných uživatelů navštěvujících webové stránky zapojené do výzkumu dosáhl v dubnu téměř 6,6 milionu; denně navštívilo zapojené weby v průměru 3,3 milionu RU. Návštěvnost zkoumaných webových stránek byla vyšší v pracovních dnech než o víkendech, a to téměř o milion uživatelů. Počet zobrazení stránek provedených českými uživateli se přiblížil hranici 7,5 miliardy, přičemž nejvíce zobrazení bylo zaznamenáno v kategorii Komunikační služby (téměř 1,5 miliardy). Český uživatel strávil prohlížením webových stránek zapojených do výzkumu v průměru 1,5 hodiny denně.

Tab.1. Návštěvnost internetu v ČR – meziměsíční srovnání nejdůležitějších výsledků

Netmonitor 4-2014

* Reální uživatelé z ČR – počet uživatelů internetu z České republiky, kteří navštívili alespoň jeden z webů zapojených do výzkumu NetMonitor během daného měsíce.

Zdroj: NetMonitor, březen a duben 2014.

Návštěvnost mobilního internetu a jednotlivých kategorií
Mobilní webové stránky navštívilo více než 2,73 milionu uživatelů, což je o téměř 30 tisíc uživatelů více než v březnu. Počet zobrazení stránek z mobilních zařízení přesáhl 875 milionů. Nejvíce mobilních uživatelů a zobrazení stránek zaznamenaly zpravodajské weby a horizontální portály. Nejvyšší nárůst počtu reálných uživatelů vykazovaly kategorie Databáze a katalogy a TV, rádia, u obou vzrostla návštěvnost přibližně o 120 tisíc RU.

Česká online populace
Velikost internetové populace dosáhla hodnoty 6,74 milionu; více než polovinu přitom tvořili muži. Nejpočetnější skupinou návštěvníků internetových stránek jsou ti ve věku 35–44 let. Tito uživatelé představují téměř čtvrtinu celé internetové populace a generují více než pětinu zobrazení stránek. Naopak nejnižší zastoupení má nejmladší a nejstarší věková kategorie (10-14 let a 65+), a to 5,6 %, resp. 7 %.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *