Marketing

Appky jako nástroj marketingového minimalismu

V Česku je k 1.8. 2015 registrováno více než 14 milionů aktivních SIM karet, z toho přes 12 milionů v mobilních telefonech a zbytek v dalších zařízeních připojených přes mobilní sítě. Průměrné stáří mobilů používaných v Česku je asi čtyři roky.

V roce 2015 se má prodat celkem 2,9 milionu chytrých mobilních telefonů a 1,6 milionu dalších komunikačních chytrých zařízení…. Uvedená marketingová čísla ukazují a dokládají, proč a kterými směry se také vydal moderní levný marketingový minimalismus v boji o zákazníka s distribucí informací o produktech a službách.

Prostě billboardům, citylightům, TV reklamě, print reklamě aj. sice (ještě!!!) neodzvonilo v ČR ale trendy, cool a super je používat reklamu a PR informací v chytrých mobilních aplikacích a to zejména v jejich marketingově minimalistických verzích….

Jak tyto appky člověk pozná? V podstatě snadno podle tří základních kritérií: (1) appky zahrnuté do marketingového minimalismu jsou nabízeny zásadně zdarma k využití se spoustou bonusů pro uživatele ve všech systémech se snahou o maximální distribuci, (2) appky se nabízejí v jednoduché intuitivní obsluze a v řadě jazykových mutacích, aby je mohly užívat všechny generace lidí ke svému maximálnímu užitku a (3) appky jsou konstruovány tak, aby nabízely konkurenční výhody a užitky jako motivy nejen pro masové využití ale také proto, aby uživatel appky je vždy i virálně sám doporučoval lavinovitě lidem jako super minimalistický jednoduchý nástroj informační, selektivně výběrový a prodejní v režimu zákaznického marketingového minimalismu do svého okolí….

Chytré mobilní aplikace (=appky) však v rámci marketingového minimalismu nástrojově plní také celou řadu marketingově minimalistických chytrých nadstandardních úrovní tak, aby (a) zdarma poskytovaly maximum informačního persvazijního a užitkového komfortu pro zákazníka jako motiv pro využití, koupi a virální doporučení informace, že appka je super na sociálních sítích od Facebooku až po ….. Dále (b) appka maximalizuje dokladově argumentačně konkurenční výhody produktů a služeb a transformuje je s využitím srovnávačů a argumentace do motivů pro koupi a (c) appka nabízí využitelné benefity pro všechny generace uživatelů a spotřebitelů.

A chcete příklad super appek, které pracují na platformě marketingového minimalismu?
Když jsem se letos chystal na dovču v ČR a na letní školy inovací a marketingu do zahraničí (Japonsko, Katar, Kyrgystán a Kazachstán, Francie, Itálie…) vybral jsem si do svého chytráka (chytrého mobilu) 4 super appky, pracující v režimu marketingového minimalismu, které mi na cestách dělaly společnost a moc a moc mi vždy pomohly.

viamichelin

První z nich je Via Michelin Route planer, která je v podstatě universálním plánovačem Vašeho cestování a marketingovým našeptávačem doporučení pro cesty. Navíc navazuje na webovou stránku ViaMichelin. Appka přehledně doporučuje a nabízí i zkušenosti těch, kteří doporučeních využili stejně jako to dělal Foursquare. A člověk může jít intuitivně v informacích od zásadních až po podrobnosti a to od plánování optimalizace trasy přes ubytování, směnárny až po možnost, jak je zajištěna na trase i v ubytování např. ochrana proti horku, suchu aj. Prostě super appka, která v režimu i Product placementu vám nabízí regionální produkty ale také i typické regionální dárky, zajímavosti a služby a to včetně obsazenosti ubytovacích zařízení aj. Prostě je super a to je propojena i na navigace, takže Vás vždy dovede na místo..kam potřebujete nejkratší cestou se spoustou benefitů.

Druhá se jmenuje Waze a kombinuje sociální síť a navigaci. Já jí využil opakovaně při své noční cestě autem do Milána na EXPO 2015 nebo do Francie a ocenil jsem, jak řidiči se solidárně informují o provozu, haváriích a doporučují si, kde stojí za to zastavit na jídlo, pití, toaletu, kde co stojí atd. Stačí jeden signál o zácpě či havárii a nabízí se vám varianty jak krizové místo objet a jak urychlit cestu a kde stojí kontrolní radary či hlídky Policie. Nabídka služeb a produktů pro cesty je úžasná jak pro dospělé, tak i děti…a jaké benefity či dárky získáte, když tam a tam zastavíte.

Třetí appka je nabízena pod názvem TripIt a poskytuje vám informace co na Vaší plánované trase cesty můžete zajímavého vidět, navštívit, zažít, prožít a to včetně exkurzí do… míst navolených podle Vašeho zájmu profi, hobby, koníčků a zacílení dovolené nebo pracovního pobytu. Já si např. v Kataru navolil zájem přírodní zajímavosti a dostal jsem k nabídce od návštěvy stanice chovající přímorožce arabské až po paleontologické lokality vyhynulých zkamenělin přesliček, návštěvy nemocnice dravých ptáků určených pro lov aj. To vše vám zanese do itineráře vaší cesty a nabídne i komentáře v 96 jazykových mutacích pro snadné využití. Samozřejmostí je spolupráce s Google calendar aj.

tripadvisor_1

Velmi zajímavá je také čtvrtá aplikace Tripadsvisor, která je super pomocníkem na cestách kdekoliv po světě. Možná, že jste se s ní již setkali, protože nabízí také samolepky, kterým děti říkají v češtině „Vykulená sova“ nebo lidově „Dávačka“, protože všude nabízí zařízení a služby s jejím označením dárky a motivační benefity tak, že nakonec si plánujete cestu tak, abyste navštívili co nejvíce zařízeních s miláčkem Sovičkou, protože sbíráte slevy, benefity a zajímavé dárky úměrné Vašemu věku a zájmům a jste motivováni se „sovou“ prostě cestovat. Chytrá appka má tak ještě o jeden, respektive dva „levly – úrovně“ chytrosti navíc než ostatní cestovní appky. První chytrost navíc je marketingově motivační s doporučeními lidí, jestli je fakt dané místo, produkt, služba super cool a lidé virálně sdělují své názory, zážitky a prožitky. Druhá je v duchu marketingového minimalismu, protože vždy ukazuje (1) konkurenční výhody doložené obrázky, srovnávači aj. jako motivy k využití, (2) užitky a nadstandardní užitky pro člověka jako motivy a (3) cenové a jiné benefity. Tripadvisor má svůj profil na Facebooku (https://www.facebook.com/TripAdvisor?fref=ts ) a také twittru (https://twitter.com/tripadvisor) , kde se s ním můžete snadno seznámit.

Jistě jste si všimli, že appky jako nástroje chytrých mobilních zařízení jsou skutečným nástrojem marketingového praktického minimalismu a to nejenom na cestách, dovolených ale u všech moderních marketingově smýšlejících nabídek jakýchkoliv produktů a služeb a jsou trendy. Ty nejlepší, na kterých se podílejí marketéři znalí minimalismu pak dokáží jít o dvě úrovně kvality ještě více a do jejich systému pak strukturují marketingově minimalistické chytrosti. Prostě jde o cool inovace, které například na letní škole inovací v japonském Kjotu, kterou jsem vedl, stejně jako v Doha na Kataru se staly jedním z cílů a předmětů výuky a workshopu tak, aby každá firma a její lidé dokázali do drátěného modelu (schématu) appky implementovat principy marketingového minimalismu jako marketingového trendu ne budoucnosti ale již současnosti v návaznosti na marketingovou nabídku, marketingové informace a prodeje e- a m- produktů a služeb.

Prostě marketingový minimalismus jde s dobou a jeho spojení s chytrými mobilními aplikacemi je v zájmu efektivity, účelnosti a úspěšnosti v metrice finálních prodejů zcela nevyhnutelné… Ti producenti produktů a služeb a ti prodejci, kteří nevyužijí trendu používat marketingově appku jako nástroj marketingového minimalismu ve smyslu informování, PR, nabídky produktů a služeb, persvaze, doporučování ke koupi jak v kamenných tak e- a m- shopech se dostávají již dnes na druhou kolej a brzy poznají, že tento trend budou muset pracně dohánět….

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *