banner_left
banner_right
Výzkum trhu

Češi v reklamě rádi vidí známé osobnosti, loni je nejvíce oslovil Jeřábek z kampaní Air Bank

Naprostá většina lidí v Česku ocení, když značky ve svých propagačních kampaních vsadí na známé osobnosti. Alespoň to vychází z rozsáhlého výzkumu Nielsen Admosphere a Českého národního panelu, kterého se zúčastnilo více než 5 tisíc respondentů z české internetové populace starší 15 let.

Za rok 2018 se nejoblíbenějším hercem v reklamě stal Tomáš Jeřábek z kampaní Air Bank. Jeho parťák Tomáš Měcháček skončil hned druhý.

Že lidé reklamě více věří, pokud zboží propaguje známá osobnost, si však myslí podstatně menší procento lidí, přesněji 25 %. Celé dvě třetiny si myslí, že osobnost v reklamě může zboží pomoci, ale vždy záleží na konkrétním výběru, tedy na schopnosti značek zvolit vhodné spojení určitého herce s určitým produktem. Že osobnost zboží spíše škodí, si myslí jen 6 % lidí.

Z konkrétních osobností v tuzemské reklamě to za loňský rok u respondentů vyhrál Tomáš Jeřábek z kampaní Air Bank. Nejlepším hercem v reklamě byl zvolen na základě 15 tisíc dotazníků, které sesbíraly v rozsáhlém internetovém šetření společnosti Nielsen Admosphere a Český národní panel ve dvou pololetních vlnách. Za své prvenství ve výzkumu získal tento známý „bankovní záporák“ cenu na únorovém slavnostním předávání cen kreativity v reklamě Zlatá pecka. Tomáš Měcháček, Jeřábkův parťák z kampaní Air Bank, skončil ve výzkumu druhý. Pětici nejoblíbenějších herců v roce 2018 pak doplnili Jiří Langmajer, Sabina Remundová a Iva Kubelková.

A jaké herce by Češi rádi viděli v reklamě v budoucnu? Hlavně Ivana Trojana, který zářil několik let v reklamách T-Mobile a vysloužil si za to i dvě ocenění Zlaté pecky v kategorii Nejlepší herec v reklamě. Druhým nejzmiňovanějším je Pavel Liška. Mezi dalšími jmény se objevuje například Miroslav Donutil, Ondřej Vetchý, Jakub Kohák nebo Jiřina Bohdalová.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *