On-line

Connected shopper aneb není to e-shopping, ale me-shopping

Napadlo vás někdy, jak digitální technologie ovlivňují chování a potřeby nakupujících? Pokud ne, nevadí, na toto aktuální téma se zblízka podívala globální studie GEOMETRY GLOBAL „Connected Shopper“ a došla k zajímavým závěrům.

„Connected Shopper“ je globální studie analyzující, jak digitál ovlivňuje rozhodování nakupujících a nabízí v této oblasti neobvyklý a hodnotný pohled skrz širokou škálu kategorií. „Je to první studie svého druhu, která pomůže spotřebitelským značkám najít nejvhodnější cestu k zákazníkům,“ vysvětluje Iva Welker, Account director společnosti Geometry Global, která výzkum zadala.

Jedním z hlavních poznatků studie je, že zatímco 7 % uživatelů internetu nakupuje pravidelně online, hned 65 % jich používá digitální kanály k vyhledávání produktů či služeb, než uskuteční jejich nákup.
„Toto zjištění by měli brát maloobchodní prodejci vážně a začít tak přemýšlet nad rámec pouhých on-line nákupů. Je potřeba vždy zvážit v dané kategorii důležitost digitálních kanálů před prodejem, během něj a po něm,“ je přesvědčená Welker.

Studie je založena na výzkumu více než 9 000 rozhovorů s internetovými uživateli staršími patnácti let ve 12 zemích na čtyřech kontinentech. Výzkum hledá pochopení role digitálu ze všech stran pohledu, identifikuje prvky, které k nákupu motivují, a také překážky, které od něj odrazují. Vždy jde o detaily, které prodejci mohou ovlivnit, aby zvýšili prodej.

zeme_1

Průzkum ukázal, že spotřebitelé tráví nejvíce času v on-line prostředí, kdy komunikují se svými přáteli, čtou zprávy, baví se, organizují svůj život a hledají věci, které chtějí koupit. 19 % času stráveného on-line je při vyhledávání a nakupování včetně vyhledávání produktových informací, porovnávání cen, hledání výhodných nabídek a nakupování. Marketéři si však stále neví rady, jak co nejefektivněji proniknout ke spotřebitelům skrze sociální média.

K tomu jim má studie pomoci, protože odhalila, že:

  • 40 % internetových uživatelů nevidí důvod, proč se se značkou „kamarádit“ on-line. V USA a Velké Británii je toto procento ještě větší – 55 a 63%. Naopak v Indii je toto číslo pouze 31 %. Ale zatímco se spotřebitelé nechtějí kamarádit se značkou v on-line prostředí, víme, že se s ní chtějí v on-line prostředí propojit, pokud z toho něco budou mít. Většina nakupujících například vítá lokální reklamní či promoční komunikaci značky na svých mobilních zařízeních a asi polovina respondentů potvrdila, že mají zájem o tzv. brand sharing – tedy sdílení zkušeností jiných značek či jejich uživatelů.
  • 42 % respondentů stojí o to, aby jim značka pomohla s lepším výběrem produktů, zhruba čtvrtina respondentů prochází produktová hodnocení na sociálních sítích a na svých mobilních telefonech.
  • 40% respondentů potvrzuje, že je pro ně důležité, aby jim značky umožnily vybrat si, jak a kdy s nimi komunikují.
  • Více než polovina spotřebitelů chce se značkou spolupracovat při řešení servisních záležitostí, reagovat na komentáře a podílet se na dalším šíření.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *