Reklama

Otevřeno seniorům – plakáty k sociální kampani v telefonních budkách

Dlouhodobá kampaň Diakonie ČCE věnovaná tématu znevýhodnění starších lidí ve společnosti se opět představuje cestou velkoplošné světelné reklamy na telefonních budkách. Od srpna až do konce letošního roku se plakáty s varovným sloganem „DNEŠNÍ TABU SE JMENUJE STÁŘÍ“ objevují ve většině krajských měst v počtu více než 400 exemplářů.

Cílem kampaně, která odstartovala v „předvečer“ Evropského roku seniorů 2012, je důsledná změna pohledu veřejnosti na seniory. Zdravě kontroverzní ladění kampaně podpořil i hraný klip, jenž vysílá na základě mediálního partnerství v průběhu roku Česká televize a multikina CineStar. Kampaň zdůrazňuje, že stáří a stárnutí má svoji nezastupitelnou kvalitu a cenu. Senioři představují zároveň nejpočetnější skupinu klientů, o něž Diakonie pečuje ve svých střediscích po celé republice.

Kampaň OtevrenoSeniorum.cz se snaží vyvolat diskusi nad nejčastěji tradovanými omyly, stereotypy a předsudky, jež si naše společnost vůči seniorům podržuje… Cyklus plakátů v podobě optometrických tabulí jsou prezentovány v outdoorové reklamě (www.nabudku.cz), a dále v novinách a magazínech s podporou významných mediálních skupin.

Mírně šokující výroky z reklamních ploch upozorňují na skutečnost podpořenou řadou sociologických studií, jež je na veřejnosti dosud málo reflektována: „Lidé, kterým je 55 roků a více, jako by neexistovali. Jen výjimečně se s nimi setkáme v médiích jinak než jako s kuriózními objekty bulvární senzace – oběťmi nehody, podvodu či zapomnění“, popisuje Ivan Peterka z agentury ProBono důvody, které vedly ke vzniku charitativní kampaně.

Postery ke kampani zaznamenaly už na samém začátku vítězství v soutěži veřejně prospěšné reklamy Žihadlo (www.neziskovky.cz). Videoklip byl poté nominován mezi čtveřici nejlepších v sekci mladých režisérů na festivalu Cannes 2011.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!