Dlouhodobá kampaň Diakonie ČCE věnovaná tématu znevýhodnění starších lidí ve společnosti se opět představuje cestou velkoplošné světelné reklamy na telefonních budkách. Od srpna až do konce letošního roku se plakáty s varovným sloganem „DNEŠNÍ TABU SE JMENUJE STÁŘÍ“ objevují ve většině krajských měst v počtu více než 400 exemplářů.
Cílem kampaně, která odstartovala v „předvečer“ Evropského roku seniorů 2012, je důsledná změna pohledu veřejnosti na seniory. Zdravě kontroverzní ladění kampaně podpořil i hraný klip, jenž vysílá na základě mediálního partnerství v průběhu roku Česká televize a multikina CineStar. Kampaň zdůrazňuje, že stáří a stárnutí má svoji nezastupitelnou kvalitu a cenu. Senioři představují zároveň nejpočetnější skupinu klientů, o něž Diakonie pečuje ve svých střediscích po celé republice.
Kampaň OtevrenoSeniorum.cz se snaží vyvolat diskusi nad nejčastěji tradovanými omyly, stereotypy a předsudky, jež si naše společnost vůči seniorům podržuje… Cyklus plakátů v podobě optometrických tabulí jsou prezentovány v outdoorové reklamě (www.nabudku.cz), a dále v novinách a magazínech s podporou významných mediálních skupin.
Mírně šokující výroky z reklamních ploch upozorňují na skutečnost podpořenou řadou sociologických studií, jež je na veřejnosti dosud málo reflektována: „Lidé, kterým je 55 roků a více, jako by neexistovali. Jen výjimečně se s nimi setkáme v médiích jinak než jako s kuriózními objekty bulvární senzace – oběťmi nehody, podvodu či zapomnění“, popisuje Ivan Peterka z agentury ProBono důvody, které vedly ke vzniku charitativní kampaně.
Postery ke kampani zaznamenaly už na samém začátku vítězství v soutěži veřejně prospěšné reklamy Žihadlo (www.neziskovky.cz). Videoklip byl poté nominován mezi čtveřici nejlepších v sekci mladých režisérů na festivalu Cannes 2011.
– red –















Follow



