Branding

Co je to logomanuál a proč je důležitý

Firemní logo je významnou součástí firemní identity a vyjádřením toho, jak chce firma působit navenek. Logo firmy by mělo být snadno zapamatovatelné, výrazné a kvalitně zpracované. Stejně důležité, jako je dobré logo, je také jeho správné použití.

K navrženému logu by měl být vytvořen logo manuál, příručka, která přesně definuje základní varianty použití loga, barevnost, písmo a veškeré možnosti zacházení s logotypem. Logomanuál je dokument, který doplňuje samotný logotyp několika důležitými prvky a obsahuje pravidla pro práci s logotypem. Tato pravidla jsou většinou doporučená přímo autorem logotypu – grafikem, tedy odborníkem.

Manuál jednoduše říká, jak logo vypadá, jaké používá barvy, jaké písmo, v jakých variantách se smí používat, jakou má ochrannou zónu nebo jakou má logo symboliku. Obsah logomanuálu je vždy individuální. Na příklady logomanuálů pro firmy z různých oborů se můžete podívat například na www.onlinelogo.cz.

Cílem dodržování pravidel logomanuálu je zajistit určitou jednotnost na všech firemních dokumentech a tiskovinách. Je to v podstatě první krok pro tvorbu takzvaného jednotného firemního stylu (Corporate Identity). Jednotné používání značky zaručuje jednotnou prezentaci ve všech oblastech a je velice důležitou součástí vytváření profesionálního image, která pak působí na klienty i zaměstnance uceleně, stabilně a důvěryhodně.

Pokud je vaše logo kvalitní a dokáže zaujmout, tak si zákazníci vaši firmu dobře zapamatují i v silném konkurenčním prostředí. Pokud již logo máte například delší dobu a nejste zcela přesvědčeni o jeho aktuálnosti a vhodnosti pro vaši firmu, můžete si jej nechat posoudit bezplatně profesionálním grafikem a získat cenná doporučení na jeho zlepšení. Tuto službu nabízí zdarma webové stránky www.onlinelogo.cz.

Vladimír Kuchař
poradce pro marketing a rozvoj firem
MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!