Obchod

Marketingová automatizace pomohla k desetinásobnému zvýšení obratu

Zvýšit měsíční obrat e-shopu z 20 na téměř 200 milionů korun? Experti ve Sprinx Systems ví, jak na to. Firma totiž s těmito výsledky dokončila zakázku pro společnost Mountfield. Cílem spolupráce byla podpora on-line prodeje.

K jeho dosažení pomohla zejména implementace nástrojů marketingové automatizace a také řádná integrace e-shopu do podnikových systémů.

Marketingová automatizace je souhrnné označení pro automatizované procesy, které zahrnují získání zákazníka, personalizaci nabídky až po předání zákazníka obchodnímu oddělení. Vedle toho marketingová automatizace využívá i metod cross-sellingu, získávání kontaktů na zákazníky, jejich správu, či analýzu jejich připravenosti ke koupi.

„Na vytvořeném řešení jsme pracovali tři měsíce,“ říká Peter Slávik ze Sprinx Systems. „Během nich bylo nezbytné vyřešit otázky integrace e-shopu na firemní systémy a propojení s dalšími nástroji, jako například mailingovými kampaněmi firmy. Další dva měsíce poté jsme bedlivě sledovali, jak se systém chová a ladili špatně fungující procesy.“ Pro úspěch bylo podle Slávika klíčové, že Mountfield měl dobře připravené předání projektu a celou dobu byl velmi nápomocný.

E-shop Mountfieldu je praktickou ukázkou, jak může technologie pomoci při zvyšování obratu. Ale aby e-shop dobře fungoval, musí mít i odpovídající zázemí. Je třeba řešit nejen skladování, logistiku, či reklamace, ale také různé obslužné procesy, či zákaznickou podporu.

Čtěte také