Branding

Pomazánkové máslo přejmenováno na Choceňské tradiční pomazánkové

V říjnu 2012 vydal Evropský soudní dvůr rozhodnutí, které zakazuje používání názvu pomazánkové máslo. Podle něj výrobek nesplňoval kritéria pro klasické máslo a tímto označením mohlo docházet ke klamání spotřebitelů. To se dotklo hlavně české jedničky Choceňské mlékárny, která s roční produkcí 4 500 tun pomazánkového másla drží asi 60% podíl na trhu. Jen od roku 1992 do dneška společnost vyprodukovala na 65 tisíc tun pomazánkového másla.

V reakci na zákaz původního názvu použila nově vzniklá vyhláška č. 77/2003 Sb., upravující požadavky pro mléko a mléčné výrobky, poprvé termín „tradiční pomazánkové“. A tím ukončila diskuzi, co přesně pomazánkové máslo nahradí. Normy pro kvalitu produktu samotného zůstaly stejné a tak zákazník najde stejný obsah pouze v jiném obalu a s jiným názvem.

Názvy se mění, kvalita zůstává
Nové obaly pro všechny varianty dosavadního pomazánkového másla přišly Choceňskou mlékárnu na 1,7 milionu korun. Sám ředitel Marek rozhodnutí Evropského soudního dvora považuje za jeden z mnoha případů, kdy uvedení naší legislativy do souladu s evropskou normou jde proti zájmům českých spotřebitelů.

Přesto myslí, že si český zákazník oblíbený produkt u svých prodejců najde: „Dosavadní roční spotřeba ukazuje, že jde o oblíbenou pochoutku, na kterou si spotřebitelé zvykli. To potvrzuje i úspěch různých příchutí. Kromě dnes již klasických variant s křenem nebo nivou jsme například zaznamenali velký zájem o sladké pomazánkové s vanilkou či čokoládou nebo odlehčené varianty Fit Line.“

Choceňské tradiční pomazánkové

S poslední paletou, tedy asi s 1 800 kelímky pomazánkového másla, se Choceňská mlékárna rozloučila symbolicky – darovala ji Fondu ohrožených dětí, konkrétně nadaci Klokánek. A do konce dubna už začne svým distributorům dodávat nové Choceňské tradiční pomazánkové.

Novou image tradičního produktu se Choceňská mlékárna, jako lídr trhu, chystá ještě na jaře promovat outdoorovou a on-line kampaní. Připraveny budou i sponzorské TV spoty s jednoznačným vzkazem všem zákazníkům: „Názvy se mění, kvalita zůstává.“

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *