Obchod

S iBOD kartou nakupuje již více než milion Čechů

Kartu programu zákaznických výhod iBOD už využívá přes milion českých zákazníků. Ti oceňují, že za své nákupy získají i další benefity. Počet žen a mužů je zastoupen v poměru 3:2 a iBOD začíná vyvracet zažité představy, že muži neradi nakupují. Právě pánové ve věku mezi 20 a 40 lety patří v rámci programu mezi nejaktivnější a nejčastěji také využívají nabízené výhody.

Za 18 měsíců milion klientů
iBODU se za rok a půl podařilo přesvědčit milion Čechů, že se jim nakupování s programem zákaznických výhod vyplatí. „Od října 2013, kdy byl projekt spuštěn, lidé za své nákupy nasbírali přes 1,7 miliardy ibodů, jejichž hodnota se blíží částce 380 miliónů Kč,“ vysvětluje Luděk Šmíd, ředitel programu zákaznických výhod iBOD.

Systém iBODU je jednoduchý. Při placení za nákup u partnerů programu stačí předložit kartu, na kterou se připíší takzvané ibody. Ty je pak možné vyměnit za zboží či služby v katalogu odměn dostupném na www.ibod.cz, případně je sponzorsky věnovat na některý z bohulibých projektů prostřednictvím portálu Todokazeme.cz.

Kdo využívá zákaznické programy?
Právě zmiňovaná přidaná hodnota dělá nakupování atraktivnějším také pro mnohé muže, kteří jsou od přírody hraví a nakupují cíleně. Pánové využívají iBOD kartu hlavně při nákupech elektroniky, při tankování pohonných hmot nebo když pořizují sportovní potřeby. „Můžeme potvrdit, že počet zákazníků OMV, kteří současně využívají iBOD kartu a z ní vyplývající výhody, neustále roste. Převažují muži,“ uvádí Lucie Mašínová, marketingová manažerka OMV v ČR.

Naproti tomu u žen, podle informací iBODU, převládá při rozhodování o vstupu do věrnostního programu spíše praktický důvod – získat něco navíc. Obecně platí, že Češi jsou konzervativní, spořiví a na zajímavé výhody slyší. To potvrzují i partneři programu. „Téměř tři čtvrtiny našich klientů, kteří se zapojili do tohoto programu, jsou s námi již více než deset let. Zároveň se jedná o lidi, kteří využívají širší spektrum našich služeb v porovnání s klienty, kteří ibody nesbírají,“ řekl Josef Havelka, ředitel Komunikačního hubu České spořitelny. iBOD karta se nejvíce využívá v Praze a Moravskoslezském kraji, následuje kraj Středočeský.

Jaké bonusy jsou in?
Z katalogu odměn si klienti iBODU již vybrali dárky za 50 milionů Kč. Mezi nejoblíbenější položky přitom patří elektronika, knihy, finanční služby a nově si popularitu získávají také sponzorské příspěvky, které umožňují stát se členem týmu oblíbeného sportovce. „Trendem v oblasti bonusů se začínají stávat odměny spojené se zážitky a emocemi, např. sponzoring nejmladšího dakarského pilota kamionu Martina Macíka nebo badmintonisty Petra Koukala. A připravujeme také možnost přispět ibody na charitativní projekty z oblasti zdravotnictví,“ vysvětluje Luděk Šmíd.

Kam pro ibody?
Spektrum partnerů, u nichž mohou lidé za své nákupy získávat ibody, se průběžně rozrůstá a zasahuje všechny sféry běžného života. V současné chvíli je partnerů přes 50. Lidé mohou iBOD kartu využít při praktických nákupech v obchodech s elektronikou, u čerpacích stanic, kurýrních služeb, ale také při aktivitách spojených s cestováním, volným časem a relaxací např. při zajišťování ubytování, předplatném časopisů, nákupu knížek nebo vstupenek na kulturní akce. Účast v programu pozitivně hodnotí i jednotliví partneři. „Největším přínosem pro OMV je možnost oslovit širokou skupinu lidí s nabídkou poukázek a dalších promo akcí, které jsou připraveny exkluzivně právě pro iBOD klienty. Vidíme také potenciál ve spolupráci s ostatními partnery iBODU, se kterými lze vytvářet unikátní nabídky šité na míru potřebám klientů programu, vysvětluje Lucie Mašínová z OMV.

Čtěte také