Branding

Tradiční značky bodují

Za éry socialismu je znal víceméně každý. Po nástupu tržního hospodářství se ale musely vyrovnat se zahraniční konkurencí, některé na čas zmizely, aby si poté znovu našly cestu ke svým zákazníkům. Řeč je o tradičních značkách známých z dob minulých, které opět působí na českém trhu.

Podle reprezentativního průzkumu společnosti Médea Research je mezi lidmi nejznámější obnovenou značkou Kofola. Druhou nejznámější je značka Tatra, za kterou následují Favorit a Mototechna.

„Pokud měli lidé spontánně uvést jednu značku z minulosti, která je opět na trhu, nejčastěji zazněla Kofola. To je logické, protože lidé si přirozeně více vybavují spotřební zboží, které je jim často na očích. Z tohoto hlediska není umístění Kofoly na prvních místech žebříčku žádným překvapením,“ uvedl Jan Matějka, vedoucí společnosti Médea Research s tím, že značky, které nepředstavují rychloobrátkové zboží, to mají z tohoto pohledu zákonitě těžší. „Vysokou míru celkové znalosti jsme ale také zaznamenali u značky Tatra, celých 96 procent. Třetí nejvyšší pak u značky Favorit, kterou znalo celých 90 procent respondentů. Čtvrtá skončila Mototechna s 89 procenty,“ doplnil Jan Matějka.

Značka Kofola vstoupila na trh již v roce 1960. „Kofola je odjakživa spojena s emocemi, které život přináší a které se nemění. Od svého založení spojuje přátele a doprovází všední i nevšední zážitky. U Kofoly lidé sedí a rozmlouvají o běžných i výjimečných okamžicích života. Je naší součástí, máme ji v srdci, stejně jako lásku,” odhaluje tajemství oblíbenosti značky Lucia Tarbajovská, senior brand manažerka Kofola.

Značky spojené s auto-moto jsou v ČR pořád velmi známé

Automobilový průmysl měl a má v České republice velkou tradici. Na druhém místě za Tatrou se, co do znalosti značek, umístila značka Mototechna. Ta se v současné době zabývá prodejem zánovních vozů. „Z průzkumu vyplývá, že téměř devadesát procent lidí vnímá Mototechnu jako tradiční českou značku. Jsme rádi, že jsme se v průzkumu umístili hned za Tatrou. Potěšující navíc je, že více než polovina z těch, kteří Mototechnu znají, ví, že se nyní zabýváme prodejem zánovních vozů. Příjemným překvapením pro nás pak je, že 15 procent lidí zná naši nabídku doplňkových služeb, například kreditních karet a podobně,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka společnosti AAA AUTO, která pod značkou Mototechna sjednotila prodej zánovních vozů.

„Tatra je nejstarším existujícím výrobcem vozidel na světě s více než 160letou tradicí, letos navíc slavíme 120 let trvání výroby automobilů, která nebyla nikdy přerušena. Tatra tedy přes nedávné ekonomické potíže není obnovenou značkou, ale naopak tradičním symbolem českého strojírenského průmyslu. Myslím, že právě díky dlouhé tradici výroby a kvalitám i konstrukční výjimečnosti našich vozů lidé značku Tatra vnímají velmi pozitivně, a berou ji jako české rodinné stříbro. Nežijeme však jen z tradice, dobré jméno nám dnes dělá i rostoucí počet moderních tatrovek dodaných civilním zákazníkům i armádám u nás i po celém světě,“ řekl Martin Šustek, ředitel obchodu a marketingu společnosti Tatra Trucks.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *