On-line

Vítězem žebříčku nejúspěšnějších reklam na českém YouTube za třetí čtvrtletí je Škoda Auto

Google Česká republika zveřejnil žebříček 10 nejpopulárnějších reklam na YouTube za třetí čtvrtletí 2017. K úspěchu vedla spolupráce s influencery, sázka na hudbu i kontroverze. První místa lokálního žebříčku obsadila Škoda Auto s tvůrcem Pedrem a virální reklama od Moneta Money Bank.

Vůbec poprvé se do první desítky probojoval spot politické strany v podobě pirátského protest songu. Díky spolupráci s influencery bodovaly i Avon a Bubbleology a Legu se osvědčila dlouhodobá sázka na vlogový formát.

Škoda Auto se v žebříčku nejlepších reklam umisťuje poměrně často. Tentokrát využila YouTube tvůrce Pedra, který se v rámci série videí Škoda experiment učil parkovat s novým modelem Citigo. Vítězný spot přesahující dvě minuty opět potvrzuje pravidlo, že délka není na YouTube nikterak limitující. Agentura Zaraguza se rozhodla zvýšit relevanci kanálu Škoda auto zapojením Youtubera jako moderátora. „Hledali jsme tvůrce, který má pozitivní vztah ke značce, aby spolupráce byla uvěřitelná pro jeho publikum a zároveň aby ‚nevadil‘ divákům, kteří ho neznají,” říká media strategist agentury Zaraguza Peter Mižík. Důležitým kritériem při výběru Pedra byl tzv. „brand safety“ status, kdy agentura zkoumala, zda je jeho obsah na YouTube v souladu s hodnotami značky Škoda. S výběrem pomáhala agentura Tubrr, která se na influencery specializuje. „Rozhodli jsme se dlouhodobě pokračovat ve spolupráci s Pedrem na základě úspěchu společných videí z roku 2016 a jejich pozitivního přijetí diváky,” doplňuje Mižík.

Na spolupráci s influencerem ve své reklamě vsadily i Bubbleology a Avon, který do tvorby obsahu na svém kanálu zapojil beauty vloggerku Annu Sulc. S formátem vlogu dlouhodobě pracuje i Lego, které takto upozorňuje na své nové kolekce; v tomto případě řadu Friends.

„Mezi nejúspěšnější prvky kreativy na YouTube patří hudba. V tomto žebříčku na ni vsadily celkem čtyři subjekty – dvě bankovní instituce, Česká pirátská strana a výrobce kečupů Spak, který natočil letní retro videoklip. Zajímavým faktem také je, že celkem šest reklam z první desítky přesáhlo svou délkou jednu minutu,” upřesňuje Petr Houzar, Branding manager Google.

Na video s virálním potenciálem vsadili v Moneta Money Bank, když dali svému kocourovi daleko více prostoru. Celá kampaň byla na začátku zamýšlená pouze pro online s výrazným podílem YouTube a sociálních sítí. Banka však byla s kreativou i produkcí videí od agentury McCann Prague natolik spokojená, že hlavní video „Kocour v kleci“, které na YouTube získalo přes dva miliony zhlédnutí, nasadila i do televize. „Video „Bratranec Tony“ bylo kontroverznější, ale proč s ním nejít ven, když lidi extrémně bavilo, sdíleli ho a podíl negativních komentářů byl zanedbatelný. S komunikačním efektem kampaně jsme byli víc než spokojeni,” komentuje aktuální kampaň Moneta Money Bank její marketingový ředitel Jan Muller.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *