Služby

Jak si stojí český marketing v době finanční krize?

Společnost Linea Directa Communications, direct marketingová společnost působíci ve střední a východní Evropě, provádí marketingový výzkum napříč českými obchodními společnostmi. Tento výzkum probíhal již v roce 2008 a vzhledem k velmi pozitivní reakci jsme se rozhodli pokračovat i v roce letošním.

Výzkum je složen ze dvou částí. První část, jak už titulek napovídá, je věnován dopadu finanční krize v České Republice. Linea Directa Communications zjišťovala, nakolik se snížily či zvýšily marketingové aktivity jednotlivých firem, jakým způsobem se snaží bojovat s krizí (například hledáním nových dodavatelů) a také v jakém oddělení společnosti nejčastěji dochází ke změnám.

Druhá část se zaměřuje na využití direct marketingových aktivit. Linea Directa Communications chce získat kompletní analýzu stavu marketingových aktivit ve všech společnostech, které byly ochotné se na výzkumu podílet.
V průběhu celého projektu bude kontaktováno více než 1000 společností z různých oblastí podnikání. Zastoupení jednotlivých odvětví bylo vybíráno tak, aby všechna odvětví zastupovala stejné procento příslušného sektoru. Těmito sektory jsou: FMCG, farmacie, IT, finanční poradenství, telekomunikace,…
Linea Directa Communications nejprve vytvořila adresný emailing, ve kterém žádala o vyplnění dotazníku prostřednictvím webové aplikace, vytvořené právě pro tento účel. Řada společností reagovala na emailovou výzvu, značná část však musela být kontaktována ještě telefonicky.

Výzkum se neomezuje pouze na Českou republiku, ale probíhá také v dalších zemích střední a východní Evropy. Dalšími státy jsou Rumunsko, Slovinsko, Slovensko, Maďarsko, Polsko a Rusko.

Výhodou tohoto výzkumu je, že se nezaměřuje pouze na otázky marketingu nebo na změny v hospodaření firem, ale hodnotí zároveň využití jednotlivých marketingových aktivit či kanálů. Výsledky tak mohou být hodnoceny komplexně a tak dokázat či vyvrátit, zda firma opravdu snižuje své marketingové rozpočty v roce 2009. Zajímavé bude jistě také srovnání výsledků z letošního a loňského ročníku.

Detailní výsledky tohoto výzkumu budou poskytnuty těm společnostem, které se do výzkumu zapojily a podělily se o svůj pohled na marketing v době krize.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!