On-line

Datart rozšiřuje služby o „online poradce“

Koncem července spustil maloobchodní prodejce se spotřební elektronikou Datart pilotní projekt „online poradci“, který využívá všech výhod multikanálového prodeje elektroniky. Pětadvacet prodavačů, kteří jsou fyzickými zaměstnanci, pomáhá zákazníkům na internetu s výběrem zboží.

Datart zajímavě přemýšlí o současné situaci na trhu, kdy si zákazníci vybírají elektroniku především podle technických parametrů a recenzí dalších uživatelů. Ty ale mohou být v konkrétním případě zavádějící nebo nedostatečné.

„Například u kvalitní pračky za 35 000 Kč nemůžete očekávat více pozitivních recenzí než u pračky za 5 000 Kč, protože levnějších praček se prodá podstatně více. Také technické parametry běžnému zákazníkovi těžko pomohou s praktickými radami nebo třeba s prezentací hlučnosti spotřebiče. Touto novou službou chceme vyplnit mezeru v oblasti recenzí elektroniky a dalších spotřebičů a zároveň urychlit zákazníkům proces vyhledávání informací o produktu,“ vysvětluje Jiří Navrátil, ředitel online divize společnosti Datart International a.s.

Jak nová služba funguje?
Do pilotní verze projektu je zapojeno 25 prodavačů Datartu, zaměstnanci prodejen Anděl, České Budějovice, Brno – Vaňkovka a Plzeň Borská pole. Princip projektu spočívá v tom, že tito prodavači radí zájemcům o elektrospotřebiče prostřednictvím internetu. S prodavači lze komunikovat pomocí on-line diskusí, emailu nebo prostřednictvím sociálních sítí. Prodavači zároveň píší své stručné hodnocení k jednotlivým produktům a pomáhají s rozhodováním, pokud si kupující vloží produkty do porovnání na www.datart.cz.

„Prodavači-poradci odpoví dotazovanému do 24 hodin. Cílem projektu je využít znalostí konkrétních fyzických lidí o produktech a prezentovat je na internetu. Zájemce tak uvidí konkrétní fyzickou tvář prodavače, který mu může pomoci s výběrem elektroniky on-line i na konkrétní prodejně. Předem se však může přesvědčit, co o elektronice zná. Abychom zákazníkům nákup ještě více usnadnili, prodejci-poradci mají na webu své profily s osobními informacemi včetně vazbami na kategorie produktů, na něž jsou specializováni. Dále profil obsahuje jejich recenze včetně osobního doporučení.“

Předběžné hodnocení projektu
„Po necelém týdnu provozu bez jakékoliv propagace vzrostla návštěvnost sekce „prodejny“ na www.datart.cz o 50 %. Pokud by byl projekt nadále úspěšný, nasadíme do ostrého provozu všechny prodejny s tím, že poslední prodejny budou do projektu nasazeny později. Do budoucna také chystáme propojení prodejců-poradců s jejich kalendářními směnami, aby si s nimi mohli zákazníci případně domluvit schůzku apod.,“ dodává Jiří Navrátil.

Obsah projektu
Obsahem projektu je změna internetových stránek konkrétní prodejny na www.datart.cz. Zmíněné prodejny obsahují interaktivní prezentaci prodejen známou z Google Street View, prezentování konkrétních předváděcích akcí na prodejně a specializací jednotlivých prodavačů.

Čtěte také