Marketing

Měření volání v AdWords je super. Je zde ale něco ještě více super!

V říjnu 2015 zavedl Google pro ČR a SR měření telefonických konverzí v AdWords. Kdo tuto novinku využívá, může své kampaně ladit opět o něco více. V článku na Google blogu je pár příkladu, co toto měření přineslo – a nejsou to zanedbatelná čísla.
Ve stejnou dobu, tzn. říjen 2015, přišel na trh nástroj C-all, mající stejné využití.

Pár rozdílů mezi těmito nástroji jsme pro vás shrnuli:

  • C-all měří telefonické konverze ze všech zdrojů. Google je pouze pro AdWords.
  • Telefonní čísla C-all jsou pouze daného klienta. Nemůže se stát, že se zákazník dovolá do jiné firmy.
  • Měření C-all je garantováno. Google má v podmínkách, že se číslo nemusí zobrazit v případě nízkého provozu inzerátů.
  • C-all umožňuje sledovat telefonické konverze i z offline zdrojů (tisk, outdoor, TV, apod.).
  • Se systémem C-all lze jednotlivé hovory hodnotit a jejich hodnotu následně posílat do Google Analytics.
  • C-all vám dá k dispozici API, kterou si můžete napojit na své BI nástroje.
  • Google čísla se tváří jako bezplatná (800 XXX XXX), za volání však platíte.
  • Měření volání v AdWords je zdarma, C-all je placená služba. Ceny C-all jsou nízké a představují zlomek celkového rozpočtu do reklamy.

Obchodního ředitele společnosti C-all solutions s.r.o. Jaroslava Vašuta jsme se zeptali na pár otázek:

Otázka: O startup C-all se zajímají již i velké moderní společnosti, vyšlo o Vás několik článků, jedna významná agentura nazvala rok 2016 rokem měření telefonických konverzí. Jedná se o podobně zajímavé řešení, jakým bylo kdysi měření online aktivit (např. v Google Analytics)? O co se vlastně jedná, proč mají firmy chtít měřit telefonické poptávky?
Odpověď: Pamatuji si, když přišlo měření online konverzí a následné ladění kampaní na tomto základě. Kampaně se začaly dělat výkonnostně a je tomu tak dodnes. Jsou však oblasti, u kterých dochází k online konverzím v minimálním počtu a lead představuje hlavně telefonický hovor. Donedávna klienti z těchto oblastí neměli šanci optimalizovat kampaně výkonnostním směrem. Nyní ano a proto by měli měřit telefonické poptávky.

Otázka: Jaké obory podnikání využívají měření telefonických konverzí C-all?
Odpověď: Všude, kde dochází k telefonickým objednávkám, poptávkám, je měření přínosem. Konkrétně se nám – a samozřejmě i klientům – osvědčily oblasti nemovitostí, finance, leasing, cestovní ruch, automobily, půjčovny a další. Hodně také kliniky s nadstandardní péčí – plastické, oční, zubní.

Otázka: Jaké máte reference za prvních 9 měsíců, co jste na trhu?
Odpověď: Náš primární prodejní kanál byl na začátku přes digitální agentury. Díky nim máme mnoho referencí, se kterými se však nemůžeme chválit. Mohu pouze přiblížit, že se jedná o jednu z největších bank, jednu z největších pojišťoven nebo jednoho velkého poskytovatele internetu a kabelovky. Napřímo jsme začali měřit např. pro ČEZ, PSN.cz, storyous.com a další menší. Velmi dobře se vyvíjí také jednání se společnostmi na Slovensku. Máme klienta i na Islandu. Principiálně tedy umíme měřit telefonní konverze v celé Evropě i dalších zemích. A příprava realizace mimo ČR a SR netrvá více než pár týdnů.

Otázka: S kolika agenturami spolupracujete?
Odpověď: C-all jsme během prvních třech měsíců představili v asi šedesáti agenturách. Všechny toto řešení kvitovali. Trvale aktivních jich je necelá desítka českých a jedna slovenská. Nově jsme začali oslovovat klienty i napřímo, budujeme vlastní obchodní síť.

Otázka: Pokud má někdo 70 % online konverzí a zbytek telefonických, má cenu měřit ty telefonické?
Odpověď: Rozhodně ano. Skupina uživatelů odesílajících poptávky online se chová jinak, než ti volající. Navštěvují jiné weby, používají jiné vyhledávací dotazy, klikají na jiné kreativy, apod. Navíc jsou telefonické poptávky hodnotnější, než ty formulářové – telefonní leady jsou kvalitnější. Pak má smysl je měřit i v případě, že tvoří jen 10 % ze všech.

Otázka: Nemají klienti problém s tím, že se jim změní telefonní číslo?
Odpověď: Někteří se nad tímto pozastaví. Je to asi jedna z nejčastějších překážek. Některé společnosti ji nepřekonaly. Klient se musí rozhodnout, jestli chce mít ze svých kampaní více poptávek za nižší cenu nebo je pro něj přednější, aby zůstalo původní číslo. Ale, v době mobilních telefonů a obsáhlých a komfortních telefonních seznamů – upřímně, kolik telefonních čísel si pamatujete vy? Jedno? Tři? Pět? Dosud jedinou výjimkou jsou vybrané taxislužby, které využívají krátké číslo s 5 ciframi, tam by náhrada za naše pevné linky byla opravdu vidět. Ale i to by se dalo překonat.

Otázka: Co zahraničí? Kde všude můžete měřit?
Odpověď: Jak jsme už trochu zmínili dříve, skladem máme zatím česká a slovenská čísla. Zde můžeme měření spustit takřka ihned. Jinak lze ale C-all spustit kdekoli na světě. Řešíme nasazení v Anglii, jednoho klienta máme na Islandu, brzy budeme měřit i v Rusku.

Otázka: Pokud tedy zákazník investuje do online reklam, SEO, máte velmi přesný způsob, jak nyní změřit dopad na telefonické poptávky. Co v případě, že zákazník investuje do tradiční offline komunikace – používá print, letáky, venkovní bannery, billboardy, případně uvede telefonní číslo v online banneru? Pak přece zájemce o produkt nebo službu vůbec na web společnosti nemusí přijít. Umíte nějak měřit i tady?
Odpověď: Samozřejmě. Říkáme tomu souhrnně měření offline aktivit. V principu nasadíme pro každou variantu reklamy, každou formulaci nabídky, mediatyp, klip vysílaný dopoledne nebo v prime time či o víkendu, unikátní telefonní číslo. V pozadí máme přehledný systém evidence, jednoduchou a jasnou analytiku C-all analytics, kde zákazník v ceně služby vidí veškeré telefonní konverze z jeho offline aktivit. Ty si snadno sám může spravovat a optimalizovat.

Otázka: Je C-all čistě o měření, nebo nabízí ještě něco navíc?
Odpověď: Můžeme nabídnout nahrávání hovorů. Žhavou novinkou, která vyjde na začátku prázdnin, je hodnotící aplikace. Klient, resp. jeho člověk vyřizující hovor, bude mít možnost po ukončení hovoru tento ohodnotit v aplikaci chytrého telefonu. Hodnota tohoto leadu se následně pošle do Google Analytics a přehledy o telefonických konverzích budou mít ještě vyšší hodnotu.

Otázka: Co byste našim čtenářům vzkázali:
Odpověď: Není otázka, jestli budete měřit telefonické konverze nebo nebudete. Otázka je „kdy začnete“.

Otázka: Poslední otázka, jak vás mohou noví klienti oslovit?
Odpověď: Poptávkou z webu www.c-all.cz, e-mailem: poptavky@c-all.cz nebo telefonicky: 295 566 777 – číslo samozřejmě přiřazujeme k tomuto článku a budeme mít přehled o telefonických konverzích.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *