banner_left
banner_right
Internet

Sledování videa v mobilech zažívá boom

Nejnovější studie společnosti Ericsson, která se zaměřila na aktuální spotřebitelské trendy v TV oblasti, odhalila nové směry ve sledování televize. Studie je postavena na výsledcích průzkumu, který byl realizován na vzorku 15.000 respondentů v 15 zemích světa.

V pořadí již čtvrtá zpráva Ericsson ConsumerLab v TV oblasti zveřejnila, že 72% spotřebitelů sleduje na svém mobilním zařízení online video alespoň jednou týdně, z nich 42% i mimo domov. Ze studie vyplynulo, že tři čtvrtiny lidí jsou zvyklí pravidelně používat své mobilní zařízení během sledování televize. Kromě toho zpráva uvádí, že až 41% respondentů z věkové skupiny 65 – 69 let sleduje „streamované“ on-demand videa alespoň jednou týdně.

Novinkou je stále rozšířenější sledování jednoho videa, například filmu, na více zařízeních v různém čase. Spotřebitel se začne dívat na online video na jednom zařízení a dodívá se na jiném a to bez toho, aniž by musel hledat místo, kde bylo sledování přerušeno. Ericsson ConsumerLab hovoří o tomto fenoménu jako o „sledování v pohybu.“

Anders Erlandsson, výzkumný pracovník Ericsson ConsumerLab, říká: „Když televizní průmysl začal mluvit o mobilní TV, převládal názor, že bude založena především na profesionálně zpracovaných krátkých videích. Došlo však k zajímavému obratu. Samozřejmě, lidé sledují i krátká videa, ale vytvářejí je tak, že přeruší sledování filmů nebo jiných dlouhohrajících programů na jednom zařízení, aby je později shlédli na jiném místě a třeba i na jiném zařízení.“

Více než polovina respondentů tvrdí, že jejich počítač a internetové připojení jsou nedílnou součástí jejich spotřebitelských návyků co se týče sledování TV a videa. Tyto nástroje dovolují divákům vybrat si a nakombinovat co, kdy a jak chtějí sledovat – podobně jako výběr jídla v restauraci. „Hledání prvního uživatelsky jednoduchého „à la carte řešení“, které pokrývá a spojuje zákaznické potřeby v oblasti TV a video, začalo. Spotřebitelé pasují možnost výběru ze široké nabídky za pátý nejdůležitější aspekt komfortu sledování,“ upozorňuje Erlandsson.

Všechny druhy multimediálních programů jsou důležité, žádný není u spotřebitelů favorizován na úkor jiných. „V minulosti jsme mohli pozorovat rapidní nárůst on-demand sledování. Nyní sledujeme jak se tento trend mírně zpomalil.“ Podle Erlandssona se však některé oblasti výrazně změnily. “ Enormní je například nárůst mezi věkovými skupinami 55 – 59 let. Dnes je v této věkové kategorii až o 18% více lidí, kteří týdně využívají on-demand video, stejně jak tomu bylo v roce 2011.“

Zatím však podle Erlandssona ještě nepřišel čas rozloučit se s klasickým sledováním televize. „Klasická televize je pro zákazníky stále důležitá, nevidíme žádný propad v intenzitě a frekvenci jejího sledování. Patrné je to zejména u živých sportovních přenosů. Až 36% respondentů považuje jejich sledování za důležitou součást svých televizních návyků,“ uzavírá Erlandsson.

– red –

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *