Internet

Square a double skyscraper jsou nejpoužívanější klasické reklamní formáty v ČR

Klasické reklamní formáty jsou v regionu střední a východní Evropy stále nejpoužívanější, zahrnuje je 84 % display kampaní. V České republice obsahuje klasické reklamní formáty asi 82 % online reklamních kampaní, což je o 12 procentních bodů méně než v roce 2011. Mezi nejpoužívanější klasické formáty u nás patří square a double skyscraper, vyplývá ze studie gemiusAdMonitor od společnosti Gemius.

Standardní reklamní formáty, i když negenerují tolik kliknutí jako rich media bannery, jsou stále nejčastěji používanými reklamními formáty. Nejvyšší počet standardních bannerů byl zaznamenán v kampaních na slovinském a lotyšském trhu, nejnižší naopak na ukrajinském a polském, kde jsou velmi rozšířené dynamičtější interaktivní formáty.

Obr. 1. Podíl klasických bannerů v online reklamních kampaních v jednotlivých státech střední a východní Evropy

Podíl klasických bannerů v online reklamních kampaních

Mezi nejpoužívanější standardní bannery na českém trhu patří square (300×300) a double skyscraper (300×600), které využívá asi 40 % display kampaní měřených společností Gemius v ČR. Nejklikanější standardní bannery jsou double skyscraper s průměrným CTR 0,25 %, leaderboard (0,18 %) a square (0,13%). Jejich průměrná míra prokliků je ovšem mnohonásobně nižší než CTR interaktivních bannerů, které v ČR dosahuje až 2,3 % (interstitial).

„Navzdory rychle rostoucí popularitě interaktivních bannerů, obliba klasických formátů klesá velmi pomalu. Je to pravděpodobně způsobeno tím, že jejich příprava je mnohem jednodušší a většina vydavatelů je má ve svém portfoliu. Díky tomu se jedna reklamní kreativa může použít na více reklamních serverech. Klasické reklamní bannery splňují svůj účel, přitom jejich cena je příznivější“, říká Radoslav Kapraň, Sales Manager společnosti Gemius.

– red –

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *