On-line

V roce 2013 výrazně narostly obchodní SMS zprávy, nejvíce posílaly e-shopy

SMS zprávy nesoucí obchodní sdělení anebo fungující jako pouhá notifikace. Za rok 2013 se jejich objem zvýšil o 32 %. Esemesky nejvíce posílaly e-shopy následované logistickými společnostmi. Mezi nejrychleji rostoucí patří sektor finančních služeb, ale také samosprávy.

Největší objem marketingových SMS byl zaznamenán v posledním kvartále roku 2013. Podle Ondřeje Švrčka ze společnosti Neogenia ilustruje nárůst SMS zpráv jediné – společnosti nalezly v SMS zprávách pozapomenutý, ale efektivní kanál. Důvodů je celá řada. Tím nejpádnějším je fakt, že mobilní telefon nosí většina osob stále u sebe. Příchozí SMS zpráva je tedy v 90 % případů čtená ihned po doručení. Dalším argumentem je pak skutečnost, že na rozdíl od e-mailingu zde nehrozí pád zprávy do spamového koše. Třetím důvodem je poměrně vysoký impakt sdělení – krátká textace je z podstaty efektivní.

SMS 2013

“Notifikační esemesky se staly běžným standardem napříč segmenty a službami,” uvádí Ondřej Švrček. “Jsou ideálním nástrojem pro komunikaci se zákaznickou komunitou. V roce 2013 jsme pak sledovali výrazný nárůst marketingových SMS zpráv. Zadavatelé je vyhledávají především z důvodu dobrého poměru ceny a výkonu.

SMS 2013

Podle Švrčka je zájem na místě. SMS zpráva s call-to-action sdělením přivádí nové zákazníky a zvyšuje obraty při velmi vysoké návratnosti investice. I proto Neogenia na sklonku roku spustila slevovou službu pro velké brandy nazvanou SMSvoucher. Ta pro zasílání slevových kódů používá právě esemesky. Slevový kód je možné využít zcela impulsivně – uživatel si ho může nechat zaslat na svůj mobilní telefon třeba přímo v obchodě a sleva je zpravidla platná na celý nákup. Na koncept SMSvoucheru vsadily již některé velké brandy – zaslat si slevu na mobil umožňuje například TIMEOUT, Husky, JRC nebo A3sport.

SMS 2013

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *