Největším producentem luxusních aut na světě zůstává nadále německé BMW. Výsledky automobilky přivítaly sice investoři a analytici s mírnými rozpaky, ale samotná firma je poměrně spokojená.
Jako mnoho evropských producentů, jejichž velká odbytiště představují Spojené státy americké, i BMW prodělává na klesající hodnotě dolaru a posilujícím euru. Automobilka pocítila i sílící nápor konkurence, i když se s ní srovnává o poznání lépe než jiní výrobci. Vždyť se jí po dlouhé době opět podařilo pokořit v prodejích velkého rivala, společnost Mercedes-Benz.
Prodáváme, vyvíjíme
První letošní čtvrtletí ukončila skupina BMW s čistým příjmem 519 mil. EUR (15,6 mld. Kč), což představuje meziroční pokles o 4 miliony eur. Ten je způsoben především již zmiňovaným nepříznivým vývojem směnného kursu mezi eurem a americkým dolarem. Poklesl i obrat, a to z loňských 10,8 mld. EUR na 10,36 miliardy eur.
Úplně jinak ale vypadá celková situace z pohledu počtu prodaných automobilů a motocyklů. Od ledna do března prodala automobilka BMW 239 tisíc aut. Připočteme-li k tomu ještě prodeje značek Mini a Rolls-Royce, které do skupiny patří, dostaneme se k číslu 292 tisíc a meziročnímu nárůstu o více než 8 procent. Motocyklů prodala automobilka více než 21 tisíc, tedy o 18 více než loni ve stejnou dobu. Srovnáme-li stejné období s výsledky například Mercedesu, tak ten „dokázal” prodat za stejnou dobu přibližně 226 tisíc vozů.
BMW tak potvrzuje, že má stále nejlepší obchodní síť a velmi schopný marketing, který se snaží pružně reagovat na poptávku. S tím souvisí i několik nových modelů, které by se měly letos objevit na trzích, včetně sportovních modelů M5 a M6. Automobilka pracuje také na vývoji zcela nového modelu, který by měl být z kategorie víceúčelových vozů a k zákazníkům by se měl dostat někdy v roce 2008.
– čzb –
Článek je uveřejněn ve spolupráci se serverem Svět hospodářství.















Follow

