Služby

Lufthansa zvýšila zisk skoro o polovinu

Navzdory vysokým cenám ropy se podařilo německému leteckému přepravci Lufthanse ve třetím čtvrtletí zvýšit provozní zisk meziročně o 46,7 procenta. Ziskové byly všechny podniky ve skupině, největší přínos však měla divize osobní letecké přepravy.

Skupina Lufthansa vytvořila za období leden-září provozní zisk ve výši 691 milion eur (19,56 mld. Kč). „Lufthansa se rozvíjí, zvyšuje zisk a investuje do budoucnosti. Letos přijmeme 2500 nových zaměstnanců,“ komentoval hospodářské výsledky Wolfgang Mayrhuber, generální ředitel a předseda představenstva skupiny Lufthansa.

Čistý zisk skupiny mírně klesl ze 416 mil. EUR na 414 milionů eur. Mírné snížení bylo způsobeno jednorázovými pozitivními dopady hospodaření v roce 2005, kdy byl realizován účetní zisk z prodeje akcií a kdy byly poprvé započítány finanční výsledky společnosti SWISS.

Tržby skupiny Lufthansa za první tři čtvrtletí tohoto roku stouply o 12,9 % ve srovnání se stejným obdobím loni na 15 miliard eur. Společnost přepravila 40 milionů cestujících a objem nákladní přepravy dosáhl 1,3 mil. tun, což bylo nejvíce v její historii.

Provozní náklady vzrostly meziročně o 9,6 % na 15,2 mld. EUR, přičemž jen náklady na nákup leteckého benzínu stouply o 39,1 % na 2,6 miliardy eur. Investice meziročně stouply více než o čtvrtinu na 1,3 mld. EUR, z toho 590 mil. EUR bylo investováno do letadel.

Vedení společnosti zvýšilo svůj odhad celoročního provozního zisku na 750 mil. EUR na základě příznivých hospodářských výsledků a zlepšujících se podmínek pro podnikání skupiny. Podařilo se jí naplnit plán snížení nákladů, když úspory do konce roku dosáhnou 1,3 miliardy eur. Společnost naproti tomu hodlá investovat do modernizace své letadlové flotily a oznámila záměr koupit 35 nových letadel.

K dobrým výsledkům přispěly všechny firmy ve skupině. „Vyplatila se strategie systematického zlepšování hospodárnosti a zaměření se na klíčové oblasti podnikání,“ řekl W. Mayrhuber. Hlavní podíl na zvýšení zisku však měla divize osobní přepravy, přestože podniká v silně konkurenčním prostředí. Například v Indii a Číně se Lufthansa umístila na prvních místech mezi evropskými aerolinkami a rozšiřuje v těchto zemích letecké spojení.

Letectví potřebuje uvolnění podmínek
W. Mayrhuber řekl, že letecký průmysl patří mezi hlavní hospodářské obory, ve kterých vznikají nové pracovní příležitosti. Samotná Lufthansa bude přijímat 2500 nových pracovníků. Další rozvoj sektoru však podle Mayrhubera potřebuje větší pružnost a méně byrokracie. „Už si nemůžeme dovolit strávit dalších 12 let dojednáváním výstavby tříkilometrové přistávací dráhy ve Frankfurtu,“ prohlásil generální ředitel.

Vyslovil se také pro harmonizaci evropského leteckého prostoru. Provoz nad Evropou je nyní řízen z 50 různých pracovišť. „Nic se v této věci neděje již deset let. Přesto má jednotný evropský letecký prostor potenciál stát se největším projektem ochrany životního prostředí v EU, neboť harmonizací lze dosáhnout podstatného snížení emisí oxidu uhličitého,“ řekl W. Mayrhuber.

– das –

Článek je uveřejněn ve spolupráci se serverem Svět hospodářství.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!