Průzkumy odhalují, že mnoho českých marketérů dennodenně čelí tlaku ze strany mateřské centrály. Ta ve většině případů vyžaduje dodržování stejné globální strategie v rámci celého regionu, kdežto domácí marketéři naopak preferují vlastní adaptaci, která by lépe odpovídala podmínkám lokálního trhu. Právě tento věčný rozpor bude tématem příštího setkání Marketingového institutu s názvem Globální principy versus lokální podmínky pro adaptaci marketingových pravidel – „glokalizace aneb proč nám do toho kecaj“. Uskuteční se ve středu 5. října od 17:30 hodin v prostorách Trick baru na Malostranské besedě v Praze.
Na formálním setkání MKTI vystoupí zástupci obou těchto diametrálně odlišných pohledů. „Mezinárodní centrály často diktují marketingová pravidla pro celý region bez sebemenších rozdílů a marketéři se někdy nestačí divit. Obě strany mají svoji pravdu, své úkoly a pohledy na věc. Podle našeho průzkumu se s tím setkává 40 % marketérů a podle řady z nich se má vliv centrál ještě zvýšit, a řada oddělení se má dokonce zrušit,“ říká Tomáš Poucha, spoluzakladatel MKTI. Diskutovat se bude také o tom, v jakých oblastech marketingu dává adaptace podle lokálních podmínek, zvyků, míry saturace trhu a jiných specifik smysl, jak to kdo řeší a proč.
Debatu o problematice „glokalizace“ povedou její zastánci i odpůrci z řad předních českých marketingových profesionálů. Zastoupeny budou oba pohledy na glokalizaci.
MKTI zve na svoje setkání nejenom ty, kteří mají problémy či zkušenosti s globální matkou, ale do panelové diskuze se mohou zapojit všichni, kteří se o marketing zajímají.
– red –















Follow

