Marketing

Jak dělá marketing GYM Rádio

V novém seriálu vám představujeme, jakým způsobem dělají marketing nově vzniklé internetové projekty. Přečtěte si další rozhovor tentokrát s Ondřejem Kuchtou o jejich internetovém rádiu pro posilovny a inspirujte se.

V čem spočívá vaše služba a jaké benefity přináší?
Na našem webu a v mobilních aplikacích hrajeme nonstop motivační hudbu bez reklam, kterou u cvičení poslouchá 70 000 lidí. Pouští nás nejen ve spoustě posiloven v České a Slovenské republice, ale řada lidí nás poslouchá při cvičení i doma nebo při běhu venku.

Jaká byste charakterizoval značku vašeho projektu?
GYM Rádio jako osobnost by byla ze 70% muž a z 30% žena, mezi 15 až 30 lety, která chodí do posilovny, kde ze sebe s radostí vypustí duši. Vlastní chytrý telefon, ze kterého v posilovně poslouchá motivační hudbu, protože ví, že je to nedílná součást skvělého tréninku. Ráda motivuje své okolí, převážně díky obsahu, které s ostatními sdílí. Sama si za reklamu neplatí, ale hodně se o ní mezi lidmi s podobnými aktivitami mluví.
Brzy pod naší značkou spustíme další službu, opět její jméno bude začínat na “GYM” a bude hodně motivační, podle toho poznáte v budoucnu všechny naše projekty.

Jak jste propagovali svůj projekt při spuštění?
Hodně jsme začali využívat facebook jako náš hlavní kanál ke komunikaci s posluchači. Náš web totiž nikdy moc komunikativní nebyl a stále je opravdu hodně co zlepšovat. Řekl bych, že našim hlavním tahounem je a vždy bude WOMM (Word of Mouth Marketing), lidé o nás rádi řeknou svému okolí, protože řešíme jejich problém s hudbou a motivací, za což jsme jim neskutečně vděční. Snažíme se to oplácet jak jen můžeme na kvalitní hudbě a službě jako takové.
Virální marketing obecně hraje velkou roli v našem projektu. Za reklamu jsme zatím nikdy neplatili, protože to nebylo zapotřebí. Zatím rosteme organicky.
Máme v plánu i offline marketing. Chceme do partnerských posiloven lepit naše motivační nálepky a udržovat tak alespoň malý kontakt i s posluchači, kteří naši službu využívají pouze pasivně, posloucháním v posilovně a nikdy náš web ani mobilní aplikaci neviděli.
Hodně nás totiž překvapilo, že si některé posilovny nechaly dokonce na vlastní náklady udělat plakáty s našim logem, které si v posilovně vyvěsily. Chceme je v tomto podporovat a nabídnout službu nazpátek.

Jaký cenový/byznys model máte na webu nastavený?
Na našem GYM Store nabízíme hodně kvalitní fitness produkty, převážně doplňky stravy, které dovážíme z Velké Británie a zároveň jsme partnery s velkými eshopy v česku. Nabízíme i jejich produkty, ovšem jen ty o kterých víme, že jsou kvalitní a opravdu pomůžou. Vnímáme náš business model jako další službu, kdy vybíráme opravdu to nejlepší ze světa fitness produktů.
Již brzy budeme nabízet i geolokační reklamu pro partnerské fitness centra a trenéry. Chceme službám z fitness odvětví přinést možnost se prezentovat a oslovit zákazníky z jejich přímého okolí na úrovni měst a ulic. Je spousta kvalitních fitness trenérů, kteří tak získají možnost se prezentovat a lidem skutečně s cvičením pomoct. Stejně jako to děláme s produkty, i tady si trenéry a fitcentra budeme pečlivě sami vybírat.

GYM Rádio

Čím se odlišujete od konkurenčních projektů?
Jednoduchostí. Existuje spousta služeb, kde si člověk může kupovat, vybírat a přehrávat hudbu online a tvořit playlisty vybrané hudby jako jsou například SoundCloud nebo Spotify. Nikdy nebudeme mít tolik uživatelů, protože hrajeme pouze specifickou hudbu, nejsme služba pro všechny. Ovšem lidem, kteří rádi cvičí, nabízíme přesně to, co potřebují. Jednoduchou aplikaci, která hraje motivační hudbu.
Nejsme jen projekt, jsme i komunita. Málokterá služba má i svou obrovskou komunitu, která ji fandí a podporuje. My ji máme.

Jaké provádíte průzkumy spokojenosti uživatelů nebo nějakou formu marketingového výzkumu?
Naše služba je na komunikaci s lidmi postavená. Tipy na hudbu, kterou poskytujeme, získáváme právě od lidí, kteří ji nakonec poslouchají. Díky této symbióze dostáváme hodně rychle zpětnou vazbu na to, co se lidem nelíbí. Je to pro nás kritické, protože jsme služba, kterou lidé konzumují v reálném čase.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *