Marketing

Jak do marketingu vrátit radost – konference Marketing Management 2015

Dne 14. května 2015 proběhl v Praze v divadle Archa již 16. ročník konference Marketing management 2015 s podtitulem „Jak do marketingu vrátit radost“. Organizátoři připravili více jak 250 účastníkům nejedno překvapení…. Hned úvod byl školující.

Do potemnělého divadelního sálu napochodovali „funebráci“ s rakví za doprovodu pohřebního pochodu a p. Binar – prezident AKA, položil na rakev bílé lilie s tím, že „standardní marketing prý zemřel“ a že nový marketing potřebuje více radosti a více emocí…

První blok konference a názvem Recept na radost uvedla paní L. Popasov (UK) svou přednáškou Štěstí je uvnitř, která jen opakovala běžné středoškolské informace o štěstí. Ten kdo by si chtěl o štěstí přečíst skutečně moudrá slova, tomu doporučuji raději knihu Ivo Tomana: Štěstí na míru. Následně Peter Field, spoluautor výzkumu IPA Effectiveness Awards ukázal zajímavě jak využití emocí při komunikaci značky produktu dokáže agentura až o 13% zvýšit efektivitu prodejů za předpokladu, že produkt má 3 základní hodnoty: (1) konkurenční výhody, (2) optimální cenovou politiku a (3) jedinečné užitky pro spotřebitele, které se komunikují v rámci marketingového minimalismu se snahou docílit ještě pozitivních emocí, jak ukázal např na kampani vody Evian a dalších z celého světa. Je velká škoda, jak se shodli účastníci konference, že organizátoři nepozvali do tohoto bloku paní doc. Vysekalovou, která je evropskou špičkou v daném tématu a dokáže poutavě vyprávět o tom, jak radost a emoce mají místo v marketingu (viz její knížka Emoce v marketingu).

Druhý blok Jak šířit radost moderoval mistrovsky M. Charvát, ředitel AKA. Catalin Dobre z Rumunska skvělou prezentací ukázal, jak lze z prostého ovčáka jménem Ghita udělat mediální hvězdu s využitím sociálních sítí kampaně Vodafonu a také poslat do světa pozvánku, proč stojí za to navštívit Rumunsko. Moderátor pak vtipně a úžasně glosoval, že Rumunsko má skvělou celebritu ovčáka (pastevce ovcí) Ghitu, Česko pak má jen zdrobnělinu p.Ovčáčka (prezidentův mluvčí)….O Ghitovi se mluví na facebooku v CNN, BBC (http://www.bbc.com/news/magazine-25713019) , trhá rekordy v počtu shlédnutí na sociálních sítích a You Tube (https://vimeo.com/109297316) a je skromnou, lidovou hvězdou komunikace, šířící radost, štěstí a úsměvy všem lidem.

mm_2015_ghitu

Martin Oetting (Trnd Group) ukázal, jak lze s minimálním úsilím téměř v režimu marketingového minimalismu rozšiřování štěstí komunikaci nového nápoje Vital Coly přeměnit na marketingovou strategii, jak se to povedlo např. v Itálii.

Třetí blok konference s názvem Kdo rozradostnil odbornou veřejnost? prezentoval 6 kampaní, které dokládaly radost z komunikačních kampaní v multispektrálním pojetí. Nejprve L. Cankař , vedoucí marketingu ŠkoFINu doložil, jak jeden dobře zvolený herec kreativně upoutá taktickou kampaní jako pracovník laboratoře smíchu využití Manuálu chytrého financování aut koncernu VW lidi. Prostě kampaň musí pobavit, to dá rozum…
Veronika Zemanová, manažerka projektu Česko sportuje, následně ukázala, jak český olympijský tým dokáže poděkovat bezejmenným hrdinům, tedy trenérům, kteří trénují děti zdarma a učitelům škol, kteří se snaží v dětech probudit chuť k pohybu a ke sportu. Lukáš Saitz pak doložil jak kampaň na barvy na vlasy firmy L´Oreal může použít českých nebo slovenských mladých zpěvaček jako celebrit, které mladým dívkám humorně ukáží jak s využitím nové barvy na vlasy lze uspět v kráse a zajímavosti na díze, v klubu, lze sbalit kluka a zažít velkou lásku i si zasoutěžit v My castingu. Hana Kovářová z Reiffeisen Bank poutavě prezentovala v kampaní jak komiksová postava Athura v kombinaci s taktickou hranou kampaní dokázala rozesmát, vytvořit emocionální napětí ale a to je podstatné docílit přílivu nových klientů k bance.

mm_2015_arthur

Jimenes z agentury Passion Communication překvapil jak komunikovat pro realitní agenturu fiktivní prodej Pražského hradu a emocionálně vybudit arabské šejchy a miliardáře celého světa k poptávce na cenu této památky na prodej na sociálních sítích, což vzbudilo obrovský rozruch zvláště když v nabídce byla i Svatovítská katedrála, o kterou se přely stát a církev.aj. Emoce se tak diskutovaly v kategorii fiktivnosti a ve vazbě na marketingovou etiku. Posledním příkladem byla debata P. Topinky a R. Peňažka z Future Bakery se zpěvačkou Klárou Vytiskovou, která blokem provázela, jaké nosné téma by mělo být v její nové písni, aby byla emocionálním trhákem pro posluchače. Debata byla tedy spíše ale humornou dialogovou propagací zpěvačky než příkladem kvalitní kampaně.

V posledním odpoledním bloku proběhla prezentační soutěž o Marketingový počin roku v ČR a na Slovensku. V ČR se utkaly tři společnosti, které na základě spontánních ohlasů u zákazníků získaly prvenství ve svých kategoriích: Air Bank (kategorie Služby), Kofola ČeskoSlovensko (kategorie Produkty) a Kaufland (kategorie Obchod). Ocenění a trofej pro absolutního vítěze si odnesla Air Bank. Na Slovensku o trofej soutěžily společnosti Orange (kategorie Služby), ŠKODA AUTO Slovensko (kategorie Produkty) a COOP Jednota Slovensko (kategorie Obchod). Absolutním vítězem v SR se stal COOP Jednota Slovensko.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *