Marketing

Od mobilního marketingu k mobilnímu byznysu

Dne 1.10.2014 se v Národní technické knihovně uskutečnil další ročník zajímavé konference s názvem „Mobile Marketing 2014“. Konference se podle organizátorů zúčastnilo více jak 200 účastníků, kteří sledovali skvěle organizačně zajištěný program ve 4 blocích.

V prvním bloku nazvaném „Mobilní zařízení dominují“ nejprve Peter Šebo, Digital Marketing Specialist z TheMarketers.biz shrnul 10 klíčových světových trendů v oblasti mobile marketingu a ukázal, jaké jsou jejich dopady na práci marketéra ve firmě. Následně Lukáš Stibor, CEO z firmy Cleevio poutavě a na číslech příkladů doložil odpověď na otázku: Why I believe in mobile :-)? Blok završila zajímavá přednáška ve formátu dialogu Rakušanů Wolfganga Stocknera, CEO ze společnosti Bluesource a Andrease Korgera, Sales Director z firmy Exceet Card Vienna, kteří nastínili, jak lze s využitím nejrůznějších typů elektronických karet a mobile marketingu docílit toho, aby firmy jako producenti a distributoři hodnot získali své spokojené a věrné zákazníky v rámci klasických obchodů v kamenných prodejních místech, v rámci e-shopů a m-byznysu realizovaných s využitím mobilních zařízení a aplikací procesů mobile marketingu.

V druhém bloku, jenž se nesl v tématu „Jak porozumět českému mobilnímu publiku aneb Mission m-Possible“ nejprve Michal Novák, manažer analýz telekomunikačních trhů z Accenture seznámil přítomné na datech z evropského a světového výzkumu, jaké jsou zákaznické trendy v digitálním světě a pokusil se vysvětlit odchylky mezi státy v Evropě a zbořit i některé mýty. Třeba ten, že jen Češi reagují v obchodech na ceny, slevy a promo akce. Na číslech doložil, že stejné vnímání mají i lidé v Belgii, Dánsku, Německu a Irsku aj. Výsledkem jeho prezentace byl nový model m-obchodování označený jako „Non stop zákazník“, protože člověk dnes s využitím mobilních IT může objednávat a kupovat kdykoliv. Potvrdil se tak výzkumem a čísly i model označovaný v nové monografii „ Konkurenční výhoda produktu – zdroj výkonnosti firmy“ termínem „Geo non stop commerce“, poprvé prezentované letos na mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně.

Prostě konkurenční výhody produktů a služeb lákají a dostávají do pokušení kupujícího odkudkoliv ve světě a kdykoliv a je jen a jen na firmách, aby těmto ,lidem předkládali kvalitní m-nabídky produktů, které motivují ke koupi. Nic Vás nepřiblíží k zákazníkovi blíže nežli mobil, který nosí potenciální kupující v kapse a je jen a jen na Vás, jak nastavíte svou úspěšnou mobilní strategii. K tomu , aby se Vám to podařilo Marcel Vašš, CEO z firmy Etarget diskutoval odpovědi na otázku: Co čeští zákazníci skutečně chtějí? Ve své zajímavé přednášce dokládal také roli chytrých mobilních aplikací a dynamiky app ekonomiky, která vychází vstříc hodnotovým očekáváním zákazníků. Je třeba si uvědomit, že spokojenost zákazníka je metrikou, jak se firmě podařilo splnit a přeplnit potřeby, požadavky, přání a touhy lidí. Vladimír Korbel, UX Designer z firmy Unicorn Systems pak demonstroval na poutavém výkladu, jak se Dobré UX ( = User Experience) stává nejlepším marketingovým nástrojem mobilních chytrých aplikací.

Třetí blok nazvaný „Od mobilního marketingu k mobilnímu byznysu“ ukázal, jak mobilní zařízení propojují reálný svět s tím digitálním a mění cestu zákazníka k obchodním novým zvyklostem. Od mobilního marketingu se dostáváme prostě díky dynamice rozvoje IT k mobilnímu byznysu. Martin Dolejš, Business Development Manager a Jakub Mašek, manažer, se soustředili na rozvoj Big Data služeb a v panelové diskuzi a debatovali na téma „nestřílejte v mobile marketingu na slepo“ s T. Jeřábkem z Mall.cz, R. Walitzou z firmy Mobile Payments & Innovations, MasterCard Europe, S. Kůrou z O2 a T. Dufkem ze společnosti Smart Marketing Solutions.

Poslední blok byl pak ve formátu panelové diskuse zaměřen na téma „Buďte kreativní a prodávejte“. Účastníci v něm mohli diskutovat, jak využít kreativity v mobile marketingu, chytrých mobilních aplikacích a jaké jsou zkušenosti s motivací zákazníků, aby s využitím mobilních zařízení kupovali a byli motivováni ke koupi. Ukázalo se, že rozhodujícím motivem ke koupi podle diskutujících jsou jedinečnosti produktů a služeb a také producentů především pak jejich konkurenční výhody vhodně kreativně a marketingově prezentovaných prodejci, na základě kterých se zákazníci dostávají do pokušení koupit. A pokud tyto
m-nabídky jsou zajímavé, lidé napříč českou populací koupí.

Konferenci lze podle názorů účastníků hodnotit jako zajímavou, zhodnocující světové trendy v mobile marketingu s aplikacemi na české podnikatelské prostředí. Je totiž jasnou pravdou, že ten marketer a manažer, který nebude umět využít mobile marketingu a on-line marketingových kanálů dobrovolně nabízí prostor vydělávat v m-byznysu konkurenci. Proto doporučuji každému si vystřihnout postavičku M panáčka z loga konference a dát si jí na viditelné místo na pracovišti jako připomínku toho, že mobile marketing je třeba vnímat jako zajímavý marketingový nástroj.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *