Marketing

Jak se poprat s cenami a chytrými nákupy s využitím appmarketingu?

V minulém článku (App marketing v praxi…) jsem psal o tom, jak je appmarketing významný jako nový trend marketingu spotřebitele pro člověka. Podívejme se dnes na vztah appmarketingu a ceny jakéhokoliv produktu. Každý člověk chce nakupovat levně a kvalitní produkty, tedy chce poměřovat cenu a kvalitu kupovaných produktů od potravin až po dětské pleny nebo urny a pohřební služby. V konkurenčním tržním prostředí může každý subjekt v podstatě nabízet „rakve, biče, olejovky, služby aj“. za jakkoliv vysokou cenu, která ale by neměla být cenou subvencovanou, tedy neměla by být cenou nižší než je cena nákladová.

Představme si člověka, který chce něco koupit a chce využívat spotřebitelské chytrosti. Takový člověk před jakoukoliv koupí a je jedno, jestli jí chce udělat v kamenném obchodě nebo na e-shopu nebo na m-shopu by měl provést logicky tři jednoduché na sebe navazující kroky.

Prvním krokem je, že se podívá na srovnávače cen produktů na webu a to buď multikomoditním např. srovnávač hmm (kdo hledá najde, http://www.hmmm.cz) nebo podobný, kde jsou obecně řečeno díky obětavosti spotřebitelů informátorů sumarizovány ceny produktů podle produktových skupin. Zde si najde třeba potřeby pro maminky a mimina – dětské pleny a podle značek se dozví, kdo a za jakou cenu tento produkt prodává. Podobně si může ale vyhledávačem najít i komoditní srovnávač jen jedné skupiny zboží, třeba dětských plen nebo televizorů. Stejně tak si ale může najít i srovnávač cen energií jako další významné položky domácností, například . tepla, plynu, elektrické energie apod. http://www.cenyenergie.cz/ . Máte-li chytrý mobilní telefon můžete pro vyhledávání v tomto využít jakoukoliv appku, která má vyhledávač např. appku Seznam.cz.

Druhým krokem je využití nákupního paketu chytrých mobilních aplikací např. s názvem „Nákup P-10“, který je v hodnotové pyramidě postaven autorem tak, že si zadáte místo, kde stojíte (pomocí aktivace Vaší geolokace) a chytrá mobilní aplikace Vám nabídne: a/ nejbližší prodejní místo daného produktu s nejnižší cenou Vámi vybraného produktu dané značky a spotřebitelského balení bez ohledu na řetězec nebo b/ nejbližší prodejní místo dostupné autem ( možnost rodinných a velkých nákupů s odvozem) nebo c/ místo, kde lze toto zboží dostat i ve večerce. Tímto jednoduchým způsobem si můžete v daném regionu kontrolovat a vybrat produkt se značkou v daném čase nejlevnější v prodejní síti.

Třetím krokem je pak využití srovnávačů cenově časových. Co tím mám na mysli? Celá řada řetězců programově v čase zpravidla během týdne mění své ceny a to tím způsobem, že konkrétní produkt zařazuje do systému proměny cen v kategoriích např. u Intersparu : Výprodej, Brutální slevy, Množstevní slevy, Paketové ceny (1+1), Akce, S Budget (= nespoříte kvalitou ale cenou) atd. To třeba znamená, že chytrý spotřebitel jogurt Florián z normální standardní ceny 13,90 Kč může třeba ve čtvrtek 15.1 cíleným srovnáním získat např. v P-10 za 6,45 Kč v akci 1+1, tedy získáte jej o 60 % levněji v super kvalitě s trvanlivostí do 8.2. 2015.
Podobně ochucené pivo tentýž den Gambrinus v plechovce z původní ceny 18,90 Kč získáte v akční slevě za 11,50 Kč ve stejné kvalitě. Jistě jste si všimli, že chytrá appka „kupi.cz „ Vám na týden dopředu řekne, kdy se vyplatí nakupovat to či ono a dokonce v jakém množství, abyste kupovali minimálně o 60% levněji. Pokud tuto appku máte v paketu s názvem „Nákup P-10“ ,pak v podstatě si plánujete i své nákupy v cenově časovém režimu, což je super a cool. Znám dokonce na Praze 10 skupinu občanů, která toto dovedla k dokonalosti, kdy realizuje pro daný obytný blok nákupy v časově cenovém optimalizovaném režimu jako službu nákupů do bytu a každý večer Vám do bytu dodá s garancí nejlevnější možný nákup. Na nákupu např. potravin v běžné ceně 500 Kč jde o úsporu minimálně 60% tedy 300,- Kč za nákup. A věřte, že standardně lze takto měsíčně uspořit chytrým časově cenovým optimalizováním s využitím chytrých mobilních aplikací běžně 5 až 7 tisíc korun měsíčně pro běžnou rodinu.

letak_retail

Máte-li k mobilnímu chytrému telefonu ještě chytrou aplikaci SCIO jako vychytávku s tužkovým scannerem, můžete si snadno zjistit čerstvost, složení, energetickou hodnotu potraviny, obsahy eček atd. Podobně máte-li jako vychytávku chytrou mobilní aplikaci VESSYL a kelímek k tomu, můžete nalitím čehokoliv tekutého co chcete konzumovat zjistit spoustu charakteristik nápoje nebo tekutiny a to ve vztahu k ceně.

Prostě naučit se chytře nakupovat v cenově časové optimalizaci má svůj význam, protože prokazatelně ušetříte 60% nákladů na každodenní, týdenní a jednorázové nákupy a navíc si je časově optimalizujete tak, abyste šetřili i svůj čas, energii a případně dopravní náklady za nákupem a z nákupu.

Své studenty VŠ v ČR i zahraničí jsem naučil nejenom jak tento trend využívat v rodinách ale také jak konkrétní pakety a widgety chytrých mobilních aplikací sestavovat nízkonákladově a jednoduše pro konkrétní spotřebitelské skupiny s odlišnými hodnotovými požadavky, potřebami a přáními, energetickými potřebami, ale také cenovými limity. Widgety chytrých aplikací : student VŠ, senior 55+, hobby sportovec aj. jsou cestou, která představuje změnu spotřebitelského chování a spotřebitelských modelů (srovnej autorův text v Marketingových novinách – Nové spotřebitelské modely). Tyto modely budou prezentovány např. na Retail Summitu 2015 v únoru v Praze v doprovodném programu. A když těmto skupinám vyčíslíte úspory v čase a nákladech začnou tyto widgety skutečně denně využívat jako nástroj appmareketingu.

Na universitě III. věku v Praze a dalších krajských městech kurzy autora s tématikou využití chytrých mobilních aplikací pro chytré nákupy seniory nejenom že baví, ale doslova v nich burcují novou objevitelskou energii, protože si uvědomují, že moderní IT jednoduše ovladatelné aplikace jim šetří minimálně 60% cen nákupů a čas. Znám skupinu, která využívá toho, že nakoupí pro celou ulici a nákupy pak si skupina rozdělí a přitom se ještě pobaví a má ještě skvělý sociální kontakt a může se přesvědčit o efektivitě svého spotřebitelského chování. Ano i toto je chytré nákupní chování s využitím appmarketingu v praxi.

Podobně na jedné základní škole vedu kroužek IT – chytrého nákupního chování dětí 5. až 8. tříd, kde jim problematiku vysvětluji a učím je jak slengově s chytráky (chytrými telefony) pracovat v režimu chytrého appmarketingu. A aby to dětem přineslo ještě více, vše je vysvětlováno v anglickém jazyce a s přípravou třeba na možnosti využití při dovolené v Jugošce, na Malorce, Kanárech apod. Děti pak rodičům na dovolené předvádějí, jak jsou cool a super a co dokáží s využitím chytrých mobilních aplikací a ne jen her na chytrých telefonech….

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *