Seznam.cz se rozhodl nabídnout nový pohled na data z vlastních služeb. Úkolem Seznam.cz Reportera je přinést další pochopení chování českých uživatelů internetu. A to vše díky datům posbíraným na vybraných službách společnosti.
Zjistit půjde například, jaká auta považují Češi za vzájemně nahraditelná, nebo jaká turistická místa patří v daném období k nejčastěji zobrazovaným. Výhodou Seznam.cz Reportera je, že nenabízí statická data, ale okamžitě je přepočítává podle zvolených parametrů. Některá data bude přitom možné dohledat i zpětně od roku 2015.
„Chceme Seznam.cz začít datově otevírat. Máme služby, které jsou lídry ve svých oborech, a můžeme si díky tomu dovolit tvrdit, jak se daná odvětví vyvíjí, respektive, co v nich Čechy zajímá. Jsou to data, která na trhu chybí.
Věřím, že naše data mohou pomoci nejednomu autobazaru či e-shopu lépe se zorientovat v tom, co Čechy zajímá a podle toho případně vylepšit své podnikání. Ostatním mohou třeba jen ukázat, o jaká turistická místa se Češi v posledním týdnu zajímali,“ popisuje základní cíle projektu Michal Buzek, vedoucí analytického oddělení v Seznam.cz, jenž je odpovědné i za Seznam.cz Reporter.