Zkušenosti ostatních nakupujících a hodnocení prodejců čte před nákupem 90 % nakupujících, srovnávače cen k výběru e-shopu používá již více než 43 % uživatelů. Téměř 60 % uživatelů nakoupilo v loňském roce bez jakýchkoli problémů. Vyplývá to z mezinárodního výzkumu internetového srovnávače Heureka.cz a obchodního portálu Aukro.cz, kterého se zúčastnilo 11 624 uživatelů.
„Podíl nakupujících, kteří čtou před nákupem hodnocení e-shopu, dlouhodobě roste. V loňském roce recenze četl každý devátý nakupující z deseti,“ říká Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz a dodává: „Také proto více než 33 % internetových uživatelů uvádí, že při nákupu na internetu nemají absolutně žádné obavy, protože pečlivě vybírají e-shop, ve kterém nakoupí.“ Téměř polovina všech uživatelů k výběru spolehlivého e-shopu využívá srovnávače cen a recenze skutečných nakupujících, to je meziroční nárůst více než 6 procentních bodů.
„Nakupující by měli být ostražití nejen při nákupu v e-shopech, ale také při nákupech na inzertních portálech s použitým zbožím,“doplňuje Jan Davídek z inzertního portálu Spěcháto.cz nabízejícího podání inzerátu na internetu zdarma a dodává: „Podezřele levné zboží, nemožnost osobního odběru nebo texty psané anglicky či přeložené internetovým překladačem tak, že nedávají smysl – to všechno by mělo nakupující před nákupem varovat.“
Necelých 60 % nakupujících na internetu uvádí, že se v loňském roce nesetkalo při nákupu na internetu se žádnými problémy. Přibližně 15 % uživatelů uvádí, že se setkalo s e-shopem, který nezveřejnil dostatečné informace o produktu či ceně. Podobný podíl nakupujících se setkalo s problematickým doručením, jako příklad uvádí chováním dopravce nebo dlouhé dodací lhůty.
– red –















Follow


