Public relations

Vítězem České ceny za Public Relations je projekt zpřístupňující nevidomým umělecká díla

Absolutním vítězem třináctého ročníku České ceny za Public Relations se stal projekt „Touching Masterpieces“ vytvořený agenturou Geometry Global ve spolupráci s Nadací Leontýnka pro společnost Neurodigital Technologies a zmíněnou nadaci.

Cenu za přínos oboru Public Relations si odnesl Michal Donáth. Na slavnostním večeru byl udělen i titul Mluvčí roku 2018, jehož nositelkou se stala Jitka Němečková ze společnosti Plzeňský Prazdroj. Slavnostní galavečer se konal tradičně v Erbia Congress Centru ve dvacátém sedmém patře City Tower a pokračoval recepcí v  Aureole Fusion Restaurant&Lounge. Večerem, na kterém se sešlo téměř 300 odborníků na Public Relations a komunikaci, provázel Ondřej Hejma.

Cílem projektu „Touching Masterpieces“ (česky Dotýkání se mistrovských děl) bylo zpřístupnit nevidomým zásadní umělecká díla, která by jim jinak zůstala skryta. Spojením virtuální reality, speciálního softwaru a haptických rukavic vznikl produkt, který nemá ve světě obdoby. Projekt získal kromě ceny pro Absolutního vítěze i první místo v kategoriích Technologie a IT a Akce a události, druhé místo v kategorii Společenská odpovědnost a filantropie a třetí místo v Přeshraničních projektech. Projekt bodoval v konkurenci dalších sto třiceti tří soutěžících, kteří podali celkem dvě stě devadesát přihlášek do dvaceti dvou kategorií.

„Letošní ročník České ceny za public relations byl v mnohém přelomový. Zjednodušili jsme způsob přihlašování projektů a zlevnili jsme cenu za jednu přihlášku. Největší novinkou však je reinkarnace soutěže Mluvčí roku a její zařazení na program slavnostního večera České ceny za public relations,“ komentuje letošní ročník soutěže Patrik Schober, člen Výkonné rady Asociace Public Relations Agentur (APRA).

Ocenění za přínos oboru Public Relations udělila APRA Michalu Donathovi. „Michal Donath je jedním z průkopníků moderního PR u nás. Počátkem 90. let založil jednu z prvních PR agentur a ta dlouhodobě patří mezi špičkové hráče na trhu. Stal se synonymem krizové komunikace. Aktivně vytváří standardy profesionální PR praxe. Podílí se na kultivaci prostředí, rozšiřování povědomí o PR, jakož i na profesním vzdělávání,“ uvádí k ocenění Radek Vítek, člen Výkonné rady APRA.

Porota udělila kromě hlavních cen i tři Zvláštní ocenění. Získal je v kategorii Společenská odpovědnost a filantropie projekt Embéčko paní velvyslankyně (Velvyslanectví Velké Británie a Severního Irska) za taktický přístup a kreativitu, v kategorii Státní správa, veřejný a neziskový sektor projekt Poznej Příbram (město Příbram) za příkladný přístup k propagaci města a v kategorii Zábava a sport bylo uděleno projektu 10 let českého rugby za dlouhodobý přístup ke komunikaci, který zpracovala agentura PR. Konektor pro Českou ragbyovou unii.

Z PR agentur bodovala nejvíce AMI Communications s devíti oceněními, těsně následovaná Ogilvy PR s osmi a Bizon&Rose s šesti umístěními. O čtvrté místo se se čtyřmi oceněními dělí agentury AC&C a PR.Konektor.
K nejvíce obsazeným kategoriím letošního ročníku patřily Business to Consumer (30 projektů), Společenská odpovědnost a filantropie (27 projektů) a Akce a události (25 projektů). Vzhledem k počtu projektů bylo sestaveno 7 hodnotících komisí složených z odborníků na Public Relations a komunikaci z agentur, firem a státních a neziskových organizací. Porotci hodnotili projekty přihlášené do jednotlivých kategorií ve třech kolech. Kompletní výsledky soutěže jsou přílohou této tiskové zprávy.

Během galavečera udělily oborové organizace APRA a PR Klub ocenění Mluvčí roku 2018, které si odnesla Jitka Němečková z Plzeňského Prazdroje. Nositelka titulu byla porotou vybrána z pěti finalistů, kterými dále byli (v abecedním pořadí): Lucie Dosedělová, mluvčí Ústeckého kraje; Jiří Fröhlich, mluvčí České obchodní inspekce; Martin Kavka, mluvčí Hasičského záchranného sboru hlavního města Prahy a Michaela Lagronová, mluvčí Ministerstva zahraničí a Jitka Němečková, mluvčí Plzeňského Prazdroje. Porota udělila Zvláštní poděkování Vendule Matějů, mluvčí Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje, za přispění k budování dobrého jména oboru tiskových mluvčích záchranou lidského života.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *