ICT

Za 2,2 miliardy korun byl spuštěn „centrální mozek“ pro řešení obchodních analýz

Česko-americká technologická společnost GoodData, založená českým podnikatelem Romanem Staňkem představuje novou službu analýzy dat pomocí kolektivní inteligence nazvanou „Insights as a Service“.

Nová služba pomáhá najít v množství firemních či veřejných dat potřebné souvislosti či nabídnout řešení problému, který jiní již vyřešili. Platforma pro analýzu dat je dostupná přes internet prostřednictvím tzv. cloudu.

„Služba umožňuje analyzovat data z různých zdrojů při využití kolektivní zkušenosti získané z milionů interakcí desítek tisíc analytiků, kteří na cloudové analytické platformě GoodData spravují své projekty. Sesbírané zkušenosti se promítají do navigace, která uživateli doporučuje osvědčené postupy a umožňuje mu tak vyhnout se chybám, rozvíjet se a učit od ostatních a díky tomu získat přesnější informace,“ říká Michael Štencl, produktový manažer společnosti GoodData.

Služeb GoodData využívá 40 tisíc globálních společností
Sdílení kolektivních znalostí představuje nově nastupující fenomén. Analytický nástroj využívá k interpretaci dat zkušenosti z analýzy ostatních uživatelů. V případě GoodData jde o více než 140 tisíc uživatelů z více než 40 tisíc globálních společností včetně Nestlé, Zendesk, Time Warner Cable, Virgin America, Hewlett Packard nebo českých firem jako Seznam.cz, Centrum.cz či Slevomat.cz.

Tomáš Čupr, zakladatel Slevomat.cz, Dáme jídlo a Rohlík.cz, který služeb GoodData využívá, s nadsázkou dodává: „Až mě napadne třeba to, že chci znát vliv množství srážek a teploty na počet objednávek a počet nových uživatelů, tak je to práce na půl hodinky.“

Pilotní testování nové služby probíhalo ve společnosti Seznam.cz, která je dlouholetým zákazníkem GoodData. „Líbí se mi doporučené kroky, se kterými si lze hodně vyhrát. Je to velká přidaná hodnota oproti ostatním Business Intelligence řešením,“ říká Michal Buzek, vedoucí analytického oddělení Seznamu.

Úspěšné technologie pro celý svět vznikají v Praze a Brně
Technologické nástroje, které využívají přední světové korporace, vznikají ve vývojovém centru GoodData v Praze a Brně, kde působí na 160 expertů, zejména softwarových inženýrů, designérů, konzultantů nebo technické podpory. „Plánujeme řady našich vývojářů v příštích letech rozšířit o desítky odborníků. Tuzemští vývojáři patří mezi světovou špičku, budeme potřebovat zejména softwarové inženýry a designéry, protože poptávka po našich službách raketově stoupá. Česko bude pro další rozvoj GoodData klíčové,“ dodává Radovan Janeček, viceprezident inženýringu společnosti GoodData.

Obchodní rozhodování na základě analýzy dat je dnes běžnou praxí v Severní Americe, Evropa daný trend kopíruje. GoodData proto v polovině roku 2015 otevře ve Velké Británii své první evropské datové centrum. „V dlouhodobém výhledu očekáváme, že se Evropa bude podílet na našem obratu zhruba třiceti procenty,“ uvedl technologický expert GoodData Zdeněk Svoboda.

Firmy se budou za několik let rozhodovat pouze na základě analýzy dat
Firmy dnes generují obrovské množství vlastních dat. Dohromady s daty ze sociálních sítí a internetu to představuje masu informací, ze které lze předpovědět řadu trendů či budoucích událostí. Firmy proto analýzy dat začínají využívat pro klíčová strategická rozhodnutí. Z prosincového průzkumu společnosti BSA | The Software Alliance vyplývá, že dvě třetiny (65 %) vrcholových manažerů napříč Evropskou unií tvrdí, že analýzy dat jsou důležité pro jejich další růst a plánování.

Datových analýz podle průzkumu BSA nejvíce využívají firmy pro zlepšení péče o zákazníky (80 %), podporu růstu prodeje (75 %), vývoj nových produktů a služeb (72 %), expanzi na nové trhy (69 %) či pro nábor zaměstnanců (58 %). Průzkum realizovala analytická společnost Ipsos Public Affairs mezi více než 1500 vrcholovými manažery a osobami s rozhodovacími pravomocemi v deseti evropských zemích a ve Spojených státech.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *