On-line

Je lepší SEO agentura nebo konzultant?

(-pr-) Ať se nám to líbí více či méně, žijeme v době, kdy “nejste-li vidět online, nejste vidět vůbec”. Co se týče businessu, platí to mnohonásobně.

Faktorů, které předurčují úspěch či nezdar vašeho podnikání, je samozřejmě celá řada. Jedním z těch nejzásadnějších je ovšem vizibilita.

Váš produkt nebo služba může být naprostá jednička, avšak pokud se o něm nedozvědí ti správní zákazníci, mnoho zisku vám nepřinese.  

Typický zákazník, který se chystá uspokojit nějakou svou potřebu, dnes nejčastěji hodí pár klíčových slov či frází do googlu a hledá. V naprosté většině případů jej zaujme některý z výsledků na první stránce, proklikne se na daný web či eshop a nakoupí. Konkurence, která se na přední příčky dostat nedokázala, třebaže je ve svém oboru lepší, ostrouhá. Nový klient už se uchytil jinde.

Odpověď na otázku “Jak se na tu první stránku dostali?” je snadná:

Mají kvalitní SEO.

SEO (Search Engine Optimization), tedy optimalizace pro webové vyhledávače, je marketingová online strategie, která k vám dokáže přivést více zákazníků, než jakákoliv jiná. Pokud je tedy použita správně. Každá z online marketingových strategií má své místo a často bývá vhodné je kombinovat tak, aby klientovi přinesly maximální návratnost jeho investice.

Vaše webová stránka má totiž potenciál stát se vaším nejefektivnějším obchodním zástupcem. Kvalitní SEO zajistí její maximální viditelnost a výrazné zvýšení návštěvnosti. Zároveň však cílí na ty uživatele, kteří vědí, co chtějí a vámi nabízenou službu či zboží již hledají — optimalizace webových stránek je proto cenově efektivní. Pokud se

Jak na to?

Pokud přemýšlíte jak prostřednictvím SEO zvýšit vaši vyhledatelnost a vizibilitu, získat nové zákazníky — a zvýšit tak své zisky, nabízejí se 2 nejvhodnější varianty:

  1. SEO konzultant
  2. SEO agentura

Oba se snaží dojít stejného výsledku, tedy pomoci vám vylepšit celkové pořadí při vyhledávání na internetu. Liší se ovšem způsobem dosahování takového cíle a svým přístupem ke klientovi.

Pojďme se podívat na hlavní rozdíly, a zjistit, která z možností se lépe hodí právě ve vašem případě.

Obecněji řečeno, SEO konzultant, v porovnání s SEO agenturou, nabízí osobnější a celistvější přístup. Konzultant promyslí a poradí, jakou strategii zvolit pro váš případ a navrhne další kroky. Naučí vás i vaše zaměstnance potřebné techniky, abyste byli v budoucnu schopni tuto strategii dále rozvíjet a nadále vylepšovali svoji pozici při organickém vyhledávání.

Naproti tomu agentura většinou nabízí širší spektrum online marketingových služeb a je vhodnější u velkých projektů — například když web skýtá přes 50 stránek, má složitou strukturu, a neustále se obnovuje. V těchto případech uvažujte spíše o najmutí agentury.

SEO agentura vám zpravidla přidělí account manažera, který se o váš projekt stará a rozděluje úkoly dál. Člověk, se kterým komunikujete vaše SEO nespravuje, pouze nad ním dohlíží. Nejedná se o SEO experta.

Když se obrátíte na SEO konzultanta, typicky víte s kým máte tu čest. Jde o specialistu, který vám a vašemu týmu na míru poradí a naučí vás vše co je třeba. SEO konzultant “ušije strategii na míru” a ukáže jakou cestu zvolit.   

Není také výjimkou, že na jednom projektu pracují jak agentura, tak konzultant. Zatímco agentura zabezpečuje technické aspekty SEO, konzultant nad problémem přemýšlí komplexněji a usměrňuje práci agentury. Ta potom dohlíží nad tím, aby vše klapalo jak má.

Mějte na paměti, že ani konzultant, ani agentura, neumějí zázraky, výsledky nejsou instantní a že SEO potřebuje svůj čas. Zejména dlouhodobá organická optimalizace vyžaduje vaši trpělivost. Jedná se o proces, nikoliv o “jednorázovku”. A pokud si nejste jisti, zda je optimalizace pro vyhledávače vhodná právě pro váš byznys, kontaktujte svého místního SEO experta, obvykle nabízejí úvodní konzultaci zdarma. Více informací vám poskytne například Digital Flow SEO.

Už tušíte která varianta je právě pro vás nejvhodnější?

Nenechte potenciální zákazníky procházet okolo vás. Přiveďte je k vám.

Čtěte také