Společnost SAS, zabývající v oblastí business intelligence, oznámila akvizici firmy Marketmax, vedoucí společnosti v oblasti softwaru pro pokročilé plánování maloobchodních činností a pro tzv. merchandise intelligence. SAS touto akvizicí rozšiřuje svoji stávající nabídku business intelligence pro oblast maloobchodu o kompletní sadu integrovaných aplikací Retail Merchandise Planning. Akvizice urychluje strategické úsilí společnosti SAS stát se vedoucím poskytovatelem aplikací business intelligence pro maloobchod, jenž splňují potřeby tohoto dynamicky se rozvíjejícího odvětví v oblasti analýz, plánování, prognostiky a optimalizace.
Převzetí společnosti Marketmax je šestou akvizicí společnosti SAS od roku 2000. Odvětvový přístup k prodeji, marketingu, výzkumu a vývoji je dlouhodobou vizí prezidenta a generálního ředitele společnosti SAS, Jima Goodnighta. SAS na podporu této vize nedávno představil odvětvová řešení pro oblast finančních služeb a dalších odvětví. Maloobchod byl další přirozenou volbou pro rozšíření nabídky vertikálních řešení, z důvodu 27letých zkušeností společnosti SAS v této oblasti. Mezi zákazníky SASu v oblasti maloobchodu patří např. Wal-Mart, Amazon.com, The Limited, RONA a Casino.
„Maloobchodní firmy se neustále snaží zdokonalovat svůj sortiment tak, aby správné položky byly ve správných obchodech. Analytické nástroje pomáhají maloobchodníkům při analýze zákazníků a prodejních trendů,“ říká Hung LeHong, ředitel pro výzkum společnosti Gartner.
„Jsme přesvědčeni, že rozšíření nabídky SASu o produkty Marketmax výrazně změní trh softwaru pro maloobchod,“ řekl Jim Goodnight, generální ředitel a prezident společnosti SAS. „Žádný jiný dodavatel není schopen nabídnout tak integrované řešení pro analýzy, prognózování, plánování a optimalizaci, ani takovou šíři produktů ve vztahu k zákazníkům, provozu, prodejcům a maloobchodním společnostem, které jsou výsledkem této akvizice.“
Společnost Marketmax je průkopníkem při vývoji řešení, které pomáhají maloobchodníkům v oblasti finančního plánování, optimalizace sortimentu a maximalizace návratnosti investic do skladových zásob. Maloobchodníkům a jejich dodavatelům pomáhá při plánování a přizpůsobování sortimentu zboží a optimalizaci merchandisingu a skladových zásob na prodejnách. Tak například obchodníci, kteří obvykle reagují na přeplněné sklady nejrůznějšími propagačními akcemi a vyššími slevami, mohou synchronizovat plánovací proces s využitím řešení Marketmax. Svým zákazníkům tak mohou nabídnout produkty, které chtějí, a v okamžiku, kdy o ně mají zájem. Cílem je maximalizace tržeb prostřednictvím snížení položek chybějících na skladě a redukce slev. Spojení řešení SAS v oblasti analýzy, prognózování a optimalizace s technologiemi Marketmax umožní maloobchodníkům propojit plánování merchandisingu s prognózami poptávky na základě znalosti zákazníků, což výrazně zvýší využití skladových zásob i celkovou ziskovost.
– red –















Follow

