banner_left
banner_right
Branding

Praha je pro nové značky stále atraktivní

Pražský trh stále zažívá příliv nových značek. Jen v loňském roce otevřelo svoji první pobočku dvanáct nových mezinárodních společností. I když je Praha z hlediska vstupu nových značek na trh celosvětově na 38. místě, stojí na stejné úrovni jako Londýn, Madrid, Mnichov nebo Vídeň a umístila se před městy typu Barcelona, Řím nebo Miláno, kam v loňském roce zamířila přibližně jen polovina mezinárodních značek.

Celosvětově nejaktivnější jsou značky, které pochází z USA (26 %). Kromě amerických jsou to dále značky z Itálie (14 %), Velké Británie (11 %), Francie (10 %) a Španělska (6 %). V České republice značnou aktivitu projevují například německé firmy, které mají k českému trhu poměrně blízko – v roce 2014 v Praze otevřeli svou prodejnu hned tři německé značky (21 %). Další maloobchodníci, kteří nejen v minulém roce dlouhodobě projevují zájem o Prahu, kopírují celosvětový trend a pocházejí především z USA a Itálie (14 % v roce 2014).

brands_praha

„I když se může zdát, že je trh, co se týče skladby jednotlivých značek v rámci různých retailových sektorů dobře zastoupen, nové značky mají stále šanci na trhu prorazit. Řada obchodníků přichází, ale někteří i odcházejí. Za poslední tři roky uzavřelo své obchody v České republice několik zahraničních, převážně módních značek, např. Giga sport, KappAhl, Charles Voegele, Jackpot & Cottonfield či Mixer,“ říká Tomáš Beránek, Head of Retail ze společnosti CBRE.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *